Hej
Vi har fået flyttet vores Toshiba varmepumpe (RAS-10YKV-E/RAS-10YAV-E)(split-model) til mere optimale steder i og uden for huset.
Det er altså både de to indedele samt udendørsdelen der er flyttet.
Arbejdet er udført af fagmand, med moms og hele dynen...
Nu er jeg i tvivl om den mængde væske (R410) som han evakuerede, og senere genbrugte, stadig er korrekt i forhold til den nye placering.
Rørføringens længde svinger højst en meter i forhold til den tidligere placering, og der er anvendt helt nye rør.
Den ene indedel (stuen) sidder 2 meter højere end kompressor. Den anden indedel (kælder) sidder lige indenfor kompressoren. (Husets kælder er hævet et halvt niveau)(murermestervilla)
Grunden til jeg skriver er, at indedelen i kælder varmer som en drøm, men indedelen i stuen kan højst levere 20 gr. varme, selvom jeg stiller temp til 30 gr.
Anlægget er fra 2003 og har altid kørt upåklageligt.
Montøren siger at han afmonteret den tidligere temperaturføler, fra stuens indedel, som sad 2 meter fra indedelen, og herefter sat den tilbage i sin oprindelige position, som den sad fra fabrikken.
Anlægget kører altså, men jeg synes ydelsen er blevet meget ringe. Nogle idéer til fejlfinding, inden jeg kontakter montøren igen?
Mvh B&W