Arbejde måske udført af ufaglærte

Hej med jer
Vi har haft en entreprenør til at renovere det det udvendige af vores hus. Vi har hele tiden været i tvivl, men nu 4 måneder efter at soklen er lavet færdig (den gamle blev hugget helt ned og en ny muret op) , er der allerede begyndt at falde stumper af. Soklen ligner en stor reparation og ikke en ny sokkel...
VI er nu rigtig bekymret for om de der har lavet soklen overhovedet er murere. Og det synes jeg virkelig er et problem, hvis en entreprenør kan hyre folk til at udføre et stykke arbejde uden de er udlært.

Er der nogen der kender om der er regler om den slags? Jeg må ikke få oplyst navn eller cvr på dem der har lavet det

Vh
peter
Hej med jer Vi har haft en entreprenør til at... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af plippert på 18 jan 2012 17:12
Ville ingen af Jer tænke at det skulle laves om, hvis I havde mistanke om at et sådan arbejde ikke var udført af fagfolk?

Ikke lige sådan, hvis arbejdet er helt iorden. Så er der jo ingen grund til at lave det om. Ufaglærte kan godt have lavet det lige så godt som en faglært. Murer, blander næsten aldrig selv mørtel/cement, det har de altid en ufaglært arbejdsmand til at gøre. Dog godkender de selvf. inden de bruger den. 

Jeg ville ikke have de vilde skrupbler ved det hvis jeg vidste/kunne se at det var i orden. Men der må godt være ufaglærte, arbejdsmænd, lærlinge, så længe der bare altid er en faglært til stede. 

Men nu lyder det mere som om, du er nervøs for om det er ordentligt, og der ikke lige pt er noget i vejen med sokkel pudsen. Men jeg synes du skal ringe til en murer hvis du kender en, eller betale den ene time løn det koster, og så få et murer firma ud og kigge på det, og godkende at det er helt iorden. Så er det jo slået fast og du være mere rolig. 

Det var ihvertfald hvad jeg ville gøre, hvis jeg stod i din situation og var i tvivl.
Problemet er, at jeg har grund til at tro, at det ikke er lavet godt nok. Der er allerede nu - efter 4 måneder - begyndende hul i den øverste kant af soklen. Så kan der samles sig vand, som kan trænge ned og give frostsprængninger

Anyways - vi får en sagkyndig til at kigge på det. Jeg ville bare lige høre om der ellers er regler man kan støtte sig op af i den slags sager...
tak til alle for svar.
go aften
Det er ikke normalt at pudset skal falde af efter fire måneder.

Du må få entreprenøren ud og kigge på soklen og sige at det er en ommer!

Jeg er elektriker og har selv pudset min sokkel og det falder ikke af!

Selv den side min kæreste (der er nyuddannet skolelærer) pudsede, er stadig pæn!

Det er ikke raketvidenskab. Men der kan være noget med blandingsforholdende der ikke har været i orden. Jeg købte færdige sække fra Weber og blandede op med vand i en tvangsblander..

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis