Kabel tv uden fordeledåse

Jeg har lige købt et hus hvor der er lavet antenne stik rundt i hele huset.
Jeg får yousee som kabeltv og det er fint.
Nu skal jeg også have bredbånd og det er der problemet er.
Jeg vil gerne undgå at skulle have den dåse på nede i stuen for at skulle gå op på loftet igen til trådløs router.
Kabelet går på loftet inden det komme i stuen og jeg kunne ønske jeg kunne klippe ledningen der sætte en gren på og forsætte den ene i stuen og den anden til routeren på loftet.
Kan man ikke det ????? har det hele på loftet.
Allan
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke beskrive lidt nærmere, hvilket kabel der kommer ind på loftet?  Hvis det er dit antennekabel får du vel lavet et udtag til EDB på antennekablet.


fase
Havde måske regne med sådan her en med EDB udtag til modem/router

http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenne-fordeler-f-stik/professionel-antennefordeler-%283-vejs-splitter%29.asp

Den fordeler, du henviser til, er en antennesplitter, som bruges til at fordele antennesignalet til flere antennestrenge. For at kunne tilslutte en router, skal du nok have lavet et udtag til EDB på dit antennekabel. Det kan fint placeres på loftet, hvis dit antennekabel kommer ind på loftet. På min installation er EDBudtaget placeret først på antennekablet, derefter kommer en forstærker og dernæst kabelsplitteren.

fase
Skrevet af Urup på 18 jan 2012 12:57
Havde måske regne med sådan her en med EDB udtag til modem/router

http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenne-fordeler-f-stik/professionel-antennefordeler-%283-vejs-splitter%29.asp


Der er ikke noget problem i at splitte kablet op, dog skal det gøres inden den første afgrening, hvilket i dit tilfælde ikke vil være et problem

Det der er vigtigt er, at det materiel du sætter op, skal have returvej.
Umiddelbart ser det ikke ud som om der er returvej i den splitter du linker til, prøv istedet den her:

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antennefordeler/professionel_antennefordeler_3_vejs_1013_da.html

I og med du klipper kablet og sætter en splitter på, så æder du også en del af signalstyrken! hvis du oplever dårlig forbindelse efter indgrebet, så skal du have en forstærker på - igen skal det være en forstærker med aktiv returvej!


 Certificeret Statiker

Annonce
Hvis din dåse i stuen ikke har datastik, vil Yousee skifte denne, da du ellers ikke kan koble dit kabelmodem til. De kan også sætte et skillefilter på dit kabel på loftet. Hvis du allerede har datastik, vil de nok tage sig betalt for det.

(Jeg er ikke helt stærk i antenne installationer, men er der ikke noget med, at signal niveauet på et kabeltv-signal, er højrere end på et alm. tag-antenne signal, og at første dåse hvor kabeltv-signalet termineres, derfor har stor dæmpning? Underforstået, at der dermed også skal være stor dæmpning på datavejen i skillefilteret?)

Men det korte svar er, at det godt kan lade sig gøre. Spørg Yousee, hvad de siger. Måske vil de lave det gratis for dig.
De laver ikke noget gratis.....
Tjaa.. mine forældre fik monteret en spiltter, som en del af oprettelsesgebyret. De betalte ikke ekstra for det.
Jeg skal jo ikke have nogle montør ud til at montere det.
Der kan man bare se. Det skriver du jo ikke noget om. Du sprøger om det kan lade sig gøre. Det var bestemt ikke min mening at genere dig, ved at foreslå at få det lavet gratis af en montør :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis