Boremaskine

Hej alle LDSer,
Hvilken boremaskine vil i anbefale af de to modeller her. Budgettet må ikke overskrides og de 1.500 er absolut maks,

Opgaverne som boremaskinen skal bruges til er alt forefaldende i en lejlighed. Så skal ikke ud og bygge et nyt hus eller bruges oppe på månen.
Dog skal den kunne bore i beton, træ og alt det andet



Tak for hjælpen og fortsat god dag.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
qaid.

Velkommen til LDS.

Jeg tror jeg ville vælge Makittaen dels fordi den er på 18 V men også ah størrelsen har noget at "sige" når der vælges.

Har ikke denne så har ingen erfaring med den men udelukkende pga. de 18 Volt batterier, og fordi jeg synes at dette mærke får mange gode anbefalinger fra andre.

Men der er jo mange forskellige meninger også om dette at vælge mellem forskellige mærker af værktøj, nogen hælder til et mærke andre til andre mærker.  

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tusind tak

Ja har godt læst lidt om, om alle dem der favoriserer makitaen.

Men som du skriver, så har AEG'en 1,5 Ah mens Makita'en har 1,3 Ah.
Hvis de nu havde været det samme, havde jeg købt Makita'en, men så blev jeg alligevel i tvivl.

Er der nogen forskel på at AEG'en har et Max Moment på 47nm og Makita'en har et på 42nm. (Har ingen anelse om hvad det betyder, men har tit fået af vide at jo større desto bedre!)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
qaid.

nm står for neuton meter, eller kilo pr cm2 (kvadr. cm) det er så vidt jeg er orienteret den kraft hvormed en given ting kan/skal spændes med, hvis du kender en moment-nøgle?

Et værktøj som sikrer at bolte ol. spændes med samme kraft, en moment-nøgle som spænder/klikker når den har nået det indstillede nm, tænk på f.eks en mekaniker som skal spænde et topstykke på en motor eller andet som skal spændes nøjagtig ens efter en reparation.

Men går du efter hvor meget du får ud af batteriet i ah (hvor længe den kan bruges inden den skal oplades igen) skal du naturligvis vælge den som har største AH = ampere timer.

Håber du kan tyde mit måske lidt kryptiske svar.

Og held og lykke med dit valg af værktøjet.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ja det gav super mening. Så lærte jeg også lidt i dag.

Det vil sige, at jo højere nm, desto strammere kan fx en bolt skrues?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
qaid.

Jamen det er jo da godt nok så.

Det korte svar må være ja.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg kender ikke Aeg'en
Men Makita er rigtig godt, dog er den jo kun på 1,3AH, tilgengæld lader den op på 15 minutter. (maskinen er den samme som sælges med 18 volt 3AH batteri)
Så køber du et 18 volt 3AH batteri, passer det på både maskine og lader.

Jeg ka ikke se hvor lang ladetiden er på Aeg'en men selvom batteriet er på 1,5 ah, vil det trække voldsomt ned, hvis det er en 1 timers lader.

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis