Slibning af betongulv

Hej igen derude,

I min famøse fuldmurede garage på 60M2, skal jeg have slebet mit betongulv. Gulvet består "kun" af flydebeton - ham der lagde det håbede åbenbart på, at han kunne glitte sig til en pæn og jævn overflade - men det gik desværre ikke.

Oprindelig skulle der have været lagt et slidlag, men det blev der ikke. Gulvet skal males med engang epoxy maling til sidst.

I et område af garagen er der afløb så man kan vaske bilen. I forsøget på at glitte gulvet forsøgte han også at lave et kuvertfald i netop området hvor der skal vaskes bil. Det gik heller ikke helt efter planen.

Så nu skal det som sagt slibes - hvordan griber jeg det an udover at jeg skal have fat i en person og materiel, der kan løse opgaven:

Hvad koster de sådan ca. for denne betonsliber, hvilken type vil kunne løse opgaven og hvis det sådan går rimeligt godt med at slibe, hvad kan et bud være på et ca. tidsforbrug. Nogle steder er det nogle få mm der skal af (en kant fra glitningen) og andre steder skal det vel bare pudses - eller hvad i fagfolk kalder det.

Skal man bruge laser for at lave det?

Hilsen Torben

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan se lidt om hvad det koster at leje en betonslibemaskine her:
http://www.jmtrykluft.dk/produktkatalog/betonmateriel/gulvslibemaskiner-(beton).aspx

Der skal dog beregnes slid på slibeskiven som skal betales per mm, men spørge lige om det før du lejer.
Hvis du forklare hvad den skal bruges til og hvor meget du skal have af kan fortælle dig hvilken maskine du skal leje.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også