Reduktion 100x150 mm til ventilation

Hej med Jer!!

Jeg har forgæves forsøgt at finde en reduktion til flexslangen fra min emhætte. Flexslangen er 150 mm, men hullet i muren er kun 107 mm.

Det har kun lykkedes mig at finde en reduktion fra 150 til 125 mm og endnu en fra 125 til 100 mm. Er det nogen særlig god løsning?

Jesper
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nornalt hedder størrelserne 100, 125, 160, 200mm. En 160-100 kan du bla. få her
http://www.vvs-eksperten.dk/index/reduktion-414
Jesperbha.

Eller forsøg i Harald Nyborgs' butik/katalog, der har jeg på et tidspunkt fået en adapter.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hvor skal den reduktion egentlig monteres.
Spørger jeg i folkeoplysningens interesse. :o)

Hvis den monteres direkte på emhætten med en mindre slange gennem væggen stiger lufthastigheden hvilket reducerer risikoen for kondens.

Hvis den monteres lige før hullet i væggen så falder trykket i luftkanalen med større risiko for kondens til følge.

Eller det ligemeget??? :o)
Prøv og spørg ved Øland, eller Lindab. Kan se lindab laver noget i 150mm, det er bare ikke standart mål i Dk.
http://itsolution.lindab.com/LindabWebProductsDoc/pdf/Documentation/ADS/DK/Technical/Tekniske_informationer.pdf
Annonce
Reduktionen skal sidde lige før hulle i væggen. Kondens kan vel afhjælpes ved at isotere rørgennemføringen?

Det koster spidsen af en rumraket at købe/leje et nyt kopbor. Emhætten er på 750 m3/hr så selv hvis effektiviteten nedsættes kan den sagtens trække vores lille køkken.
De 750m3/h forudsætter at der osse kan komme 750m3/h (frisk) luft ind i det "lille køkken"
Dvs. ca. 12,5 m3/minut. Nærmest orkanagtige forhold i køkkenet fremover. Pas på at småbørn, forlorne tandsæt og gourmetfrikadeller ikke bliver suget med ud. .o)
Skrevet af Jesperbha på 18 jan 2012 16:42
Det koster spidsen af en rumraket at købe/leje et nyt kopbor. Emhætten er på 750 m3/hr så selv hvis effektiviteten nedsættes kan den sagtens trække vores lille køkken.

Det kan klares med et 10mm gennemføringsbor.  Så bore man mange små huller helevejen rundt, og slår det til sidst ud med en hammer og mejsel. Det er ikke så svært igen..   

men du kan jo også nøjes med det hul du har nu, også leve med den ekstra støj og mindre suge evne der vil komme. 
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis