Zinkinddækning over garageport

Hej derude,

Jeg er ved at bygge en fuldmuret garage med rødbrændte sten, som naturligvis passer med hovedhuset, som iøvrigt er fra 1980.

Garagen ligger for enden af huset dvs. at vi kører hen langs huset for at nå garagen. Vel ca. 25m hen fra indkørslen.

Taget er fladt. Porten er antrazit grå hvilket også vinduer og døre hovedhuset er. Hovedhuset har indvendige tagrender og sternbrædder er forholdsvise lyse f.s.a maling. Sternen over porten er vel ca 35cm.

Jeg bliver foreslået at beklædde sternen over porten med forpatineret zink, som også bøjes ind under sternen dvs. ind i lysningen. Den "admindelige" inddækning på formur/tag bliver ca. 15 cm i højden og af forpatineret zink.

Jeg har ikke en sterinddækning af zink før, men hvad vil Jeres kommentarer være ud fra det jeg beskriver: vil det se underlig ud mon med zink over port og´så alm. sterbrædder på resten af huset?

Jeg kunne godt tænke mig, at det med porten blev lidt mere moderne bygget en det traditionelle med sternbrædder som skal males.

Zink er det ikke en dyr løsning i forhold til sternbrædder eller eks. noget fibercementplader?

Hilsen Torben

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her vil det i udpræget grad være velkomment med et fotografisk aftryk af omtalte panorama. :o)
Skrevet af hpox på 18 jan 2012 10:15
Her vil det i udpræget grad være velkomment med et fotografisk aftryk af omtalte panorama. :o)

Ja selvfølgelig - det kommer lige her til aften

Hilsen Torben

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Glemte du helt billedet...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også