Farmacell plader?

Hej LDS

 Jeg er i gang med at renovere overetagen og er kommet til det stadie hvor der snart skal bestilles gips. Men hvad er at foretrække. Med eller uden spartelkant?

Mvh
Henrik

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg ikke maler men tømrer..

Men når vi sætter det op, vil maleren oftes have spartelkant, hvis væggen bare skal males.. Hvis der skal filt/tapet på vil de ikke have spartelkant.

Nu skriver jeg "oftes" fordi at hvis man har en fin plan flade og sætte fermacel gipsen op på, så er det under ordnet. Hvis man skulle have en lille ujævnhed ved en samling, så kan man altid slibe lidt af fibrene væk. Fermacel kan jo slibes over hele overfladen, forskel til alm. gips, som har et papir lag, som ikke må fjernes.

Så personligt ville jeg nok vælge uden spartelkant, da man ikke behøver at spartel og slibe lige så meget. HUSK at bruge fermacell Lim i alle samlinger  
Super! Jeg regner med hun vil ha glasvæv eller miljøvæg op. Så jeg tager sgu den uden. Er der den store forskel på farmacell og den fibergips danagips har?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er bare dana`s kopi, af fermacell så de også udbyder det

Begge produkter må bruges i vådrum, og mener de består af det samme materiale, og de begge giver den skiveeffekt som man oftes vil have når man bruger fibergips plader og i samme tykkelse.  

Jeg har dog aldrig prøvet at bruge dana`s version..
Ok det var bare dem de har i XL-byg. 100,- pr plade er det en ok pris? 90x250cm
Fermacell ligger mellem 150-170 kr, for sådan en plade... Kender ikke prisen på dana. Men prøv at lave et hurtigt pris tjek online på danafiber. Har før hørt at folk fravælger fermacell på grund af prisen. Så 100 kr lyder da som en fin pris..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Fermacell er i hvert fald pengene værd. Det er ekstremt nemt at sætte ting op i fibergips og det har virkelig en god indvirkning på akustik og lyddæmpning.

Kan klart anbefales.
Jeg har selv brugt fibergips fra fermacell på 2 etager i mit hus, vægge samt lofter, er fint tilfreds, dog er det et STORT minus man ikke man bruge stanleykniven som ved almindelig gips, men det holder især hvis man bruger fermacells lim i alle samlinger, det er ski noget der holder og dejligt efter kan man bare skrue hvor man vil så holder skruerne, samt man er fri for det plugs lort.

Jeg ville vælge fermacell, da de "opfandt" det, ville være det samme som at købe et kopivare af alt andet, orginalen er altid bedst. , prisen og kvalitet hænger for det meste også sammen med byggematerialer af den kaliber.

Be Smart - Not Stupid..

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også