Tapet på skabslåger

Jeg er ny lav-det-selv´er og ny på siden her. Fantastisk at se så mange gode råd.
Jeg har netop overtaget et fint lille rækkehus og er i gang med at gøre i stand.

Jeg har brug for et godt råd til hvordan jeg bedst forbereder, at beklæde nogle gamle træskabslåger med tapet... hvilken lim er bedst og bør de slibes helt ned inden jeg sætter tapet på ? - og bør jeg lakere oven på tapeten bagefter ?

På forhånd mange tak.

hilsen Hanne

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Hanne.
Og velkommen her på LDS.
Du kan faktisk købe sådan noget selvklæbende plast som bla. kan limes på skabslåger.
Er det en bestemt tapet du vil bruge, kan du med fordel bruge lim på spraydåse. Du sprøjter det blot på bagsiden af tapetet og klasker det op, skal det være vaskbart kan du med fordel bruge tapet lak oven på. Du kan også få en lakspray på dåse, men så skal du lige huske at afdække de steder hvor du ikke ønske lakken.

     V.h.  Håndværkeren
Selvklæbende plast og ingen lim på spraydåse. Stiller mig tvivlende på om det holder i længden.

Rids lågerne godt, og så går du ned og køber en god klæber (det man sætter glasvæv op i) og limer det op med. Derefter giver/ruller du noget klarlak på (ville nok selv give det en glans 40-50 stykker når det er låger) alle de gange du orker. Det er slidfast og virker 100 procent. OM du ville give det lak er jo lidt op til hvor meget slid du forventer der skal være på det. 
  
Har et spisebord vi lagde tapet på for 2 år siden på denne måde, hvorefter det fik 4 gange almindelige vandbaseret klarlak, glans 70 . Det bliver spist ved hverdag 1-2 gange i døgnet, kastet nøgler på osv. Det holder endnu uden nogen mærker.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Så kan jeg da oplyse at den type selvklæbende plast man køber, sidder så fast at det faktisk kan rive træet med af hvis man prøver at rive det af efter et halvt års tid.
Super tak for de gode råd. Jeg har fundet en selvklæbende plast som både passer i stil og som forhandlerne lovede var stærk i klæb som du skriver. Håber det holder... Ellers må jeg den store tur med lak.
Hilsen hanne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis