Eternittag med lav hældning

Hej alle.

Jeg håbet at kunne trække lidt på al den viden der er herinde :-)

Jeg skal lægge tag på et uisoleret skur. Jeg ville helst have sorte eternitplader på, men hældningen er lidt en udfordring. Den er nemlig kun 11%

Jeg ved minimumshældningen for eternitplader er 14%

Kan man på nogen måde "kompensere" for den manglende hældning, som f.eks. at lave undertag, tætne pladerne med byggesilicone e.l.?

Jeg er selv rimeligt ny med DIY arbejde, så alle input er meget velkomne

Bedste hilsner


/Morten

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
11 gr. går fint.
Jeg har 11 grader på mit hus og tætheden af samlingerne har ikke været noget problem. Det har derinod pladernes holdbarhed.

Jeg lægger nye tagpklader op for tiden, med standardoverlæget på 15 cm.
Og anvender ekstra tykke fugebånd, men jeg ved egentlig ikke om det er nødvendigt. De er en kende "trælsere" at arbejde med. End de almindelige, jo.
Jeg har endu lavere hældning på mit skur med B7 plader og sidste års skybrud, m.v. Gav ikke så meget som én dråbe på indersiden af pladerne. Jeg har også været omhyggelig med fugebånd.

Dog kunne jeg forestille mig at jeg skal være omhyggelig med at feje skidt og blade ned fra taget, så det ikke ophober sig og kan forhindre vandet i at løbe af pladerne i den rigtige retning, så at sige

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for begge svar... det giver mig lidt mere ro i maven til at forsætte projektet med eternit som valg

@ HPOX: Når du skriver ekstra tykt, hvad tykkelse snakker vi så her?

@ Wesio: Tror du har ret. Det handler nok om at minimere mængden af "dæmningsmateriale" på pladerne, når nu hældningen ikke er større :-)



Der er 10x9 mm i modsætning til de normale 4,5x9 mm tykkelse.

Cembrit har dem på tilbehørslisten som TUN nr. 5130875
Jeg står overfor at skulle skifte mine plader ud, der hvor taget er monteret findes der rigtigt meget nedfald fra naboens Birk og andre træer, derud over findes der en hel del polen i luften. Vi var også meget omhyggelige med monteringen helt efter forskrifterne dog ikke med hældningen.

Vi skifter til nogle metal plader eller sådan noget, nogle gode lange længder som er nemme at kaste på end Eternit pladerne som jo i øvrigt ikke har den garanti de engang havde.

Og jeg kan forsikre om at INTET jeg køber kommer fra Konkurs rytterne fra F.L.Smidt og co. ;-)


I am so full of it.....

Annonce
jano 59
Men du kan ikke gå og feje birketræsblade - ned - på metalplader som på eternitplader.
Mon ikke de bules!
Jeg håber jeg finder på noget
Måske kobbersøm eller sweet talk eller ultimativt tror godt naboen kan bestikkes med at jeg går med til et nyt hegn eller sådan noget ;-)

Du har helt klart en pointe, jeg havde en ide om at det kunne løses med special designede træsko lidt ala langrends ski 8-D man er vel LDSr..

I am so full of it.....

Lidt sweet talk må være den oprimale løsning. :o)
hpox og Wesio - 1000 tak for hjælpen :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis