Slutmuffe til 220v

Hej med jer

Jeg er ved at lave køkken, og opdager så til min store overraskelse, at der bag en skuffe i et af skabene ligger et 220 volts kappet midt over - med spænding på!

Det blev jeg jo ikke vildt begejstret for, og jeg skyndte mig at montere en stikdåse, bare for at have et eller andet til at terminere den. Men jeg forestiller mig, at man kan få en slutmuffe til den slags et sted, jeg kan bare ikke finde en... Er der nogen herinde der kender til et website, hvor man kan købe en slutmuffe til 220v? Måske jeg søger efter det forkerte ord.

Venligst, Asger
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ikke kablet skal bruges til noget ville jeg foretrække og følge tilbage til næste samledåse/stikkontakt, eller hvad det nu kommer fra, og koble det fra, og derefter klippe det
Har du ikke plads til at sætte en lille samledåse på bagbeklædningen bagved skufferne ?
Jo det skulle jeg nok kunne få plads til, men hvad tænker du der skal ske inde i dåsen? Lederne skal vel ikke bare hænge og flagre?

Beklager, jeg er lidt grøn i den slags
slutmuffe købes som regl samme sted hvor man køber samlemuffer.!

Samledåse : http://www.harald-nyborg.dk/p7009/forskruningsdaase-staenktaet-graa

Samlemuffe : http://www.harald-nyborg.dk/p1458/samlemuf-enkelt-klar2-5mm2-100

Kan købes i alle byggemarkeder. HN er bare for at vise dig billeder.
hans2.hansen

Når der nævnes slutmuffe, tænker jeg på på en krympemuffe der er lukket i den ene ende.

Samlemuffer med 1 skrue = enkelt muffe

Samlemuffe med 2 skruer hvor ledningerne sættes ved siden af hinanden = dobbeltmuffe

SamleMuffe med 2 skruer hvor ledningerne puttes ind i hver ende af muffen = Kronemuffe

Der er selvfølgelig mange andre måder at takle ovenstående problematik på, men denne er forholdsvis simpel, billig og let at udføre
elfreak.

slutmuffe. jeg tyder på at en muffe med en skrue og åbent i den ene ende.
den med transparendt "plasthus".!

men denne måde som du siger på denne måde er at sno to ledninger
sammen og "stoppe" i slutfuffen.!

og samlemuffe den med to skruer og åben i begge ender.(kronemuffe).
som du kalder den.?

"lukket krømpemuffe" bruges stortset ikke i elbrangsen. (230V.)!!!

og de dødeliste de bruger isoler tape til at afslutte lednings ende.
som ikke er holdbar i længden.


men det er bedst at afslutte på den rigtig måde.
så den ikke laver revage. i den lange løb.
Hej igen Hans2hansen

Det kan vi nok diskutere længe, men fakta er at de benævnelser jeg bruger for de forskellige muffetyper er de samme som fabrikanterne bruger, for eksempel LK.

Jeg har brugt massere af "lukkede krympemuffer" eller endeafslutningerr i min tid som elektriker, bla. til afslutninger på varmekabler, og i en periode brugte vi også disse til at forsegle toppen på jordspyd efter jordledningen var blevet tilsluttet :-)
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis