Slutmuffe til 220v

Hej med jer

Jeg er ved at lave køkken, og opdager så til min store overraskelse, at der bag en skuffe i et af skabene ligger et 220 volts kappet midt over - med spænding på!

Det blev jeg jo ikke vildt begejstret for, og jeg skyndte mig at montere en stikdåse, bare for at have et eller andet til at terminere den. Men jeg forestiller mig, at man kan få en slutmuffe til den slags et sted, jeg kan bare ikke finde en... Er der nogen herinde der kender til et website, hvor man kan købe en slutmuffe til 220v? Måske jeg søger efter det forkerte ord.

Venligst, Asger
Hej med jer Jeg er ved at lave køkken, og... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det fangede jeg bare ikke.. Men jo, så er den selvfølgelig fin
Personligt ville jeg afslutte kablet i en stikkontakt, dem kan man altid bruge , men hvis det ikke er muligt , så brug en pakdåse kaldet en musekiste til at afslutte kablet i , husk samlemuffer , det er en god ide  at aflaste kablet med en bøjle ca 5-7 cm. fra dåsen......

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Det er sgu fantastisk, tak for svarene alle sammen!

Og jeg skal nok lade være med at kortslutte noget... Nok er jeg grøn, men har en del teoretisk viden om strøm ved noget lavere spændinger. Men selvfølgelig tak for advarslen!
Hej alle i denne tråd.
Jeg er ny her, men er det altid sådan.
Personligt spørger jeg her på lds fordi jeg ikke kender svaret.
I denne tråd kunne man hurtigt blive forvirret hvis man ikke er elektriker. Tråd starter fangede den, men det er ikke alle der ville det.

Lars

Annonce
Skrevet af Lars Beyer på 22 jan 2012 21:56
Hej alle i denne tråd.
Jeg er ny her, men er det altid sådan.
Personligt spørger jeg her på lds fordi jeg ikke kender svaret.
I denne tråd kunne man hurtigt blive forvirret hvis man ikke er elektriker. Tråd starter fangede den, men det er ikke alle der ville det.

Lige netop den her tråd kan jeg ikke forstå medfører den store debat - en dåse og afslut med samlemuffer, så simpelt er det!

Det er langtfra altid debatten ryger af sporet  - men der er altid risiko for, at fagmænd fremlægger forskellige synspunkter og holdninger, hvorfor det selvfølgelig kan være svært for ikke faguddannet, at forholde sig til den dialog der foregår.
Der er det selvfølgelig svært at vurdere, hvilket råd man skal forholde sig til!

Det kan også være svært som fagmand, at formidle til folk som ikke er i branchen, da mange af de termer som anvendes i den daglige brug, ikke forekommer i bevidstheden hos ikke faglærte. Det kan faktisk være en rigtig svær opgave, når man selv synes ens forklaring giver 100% mening, men at man fornemmer at modtageren ikke forstår budskabet!

Der er det op til dig, at oprette et indlæg med en pæn hentydning om uddybende forklaringer! (Lige netop med el-spørgsmål vil du 9/10 bare få at vide at du skal kontakte din installatør) 

 Certificeret Statiker

Du har fuldstændig ret. Det kan også være svært at rådgive, når opgaven er lidt løst fomuleret. I denne tråd var dette dog ikke tilfældet.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis