Lim til fastgørelse af flamingo

Hejsa,

Jeg er igang med at udbedre fugtskader i en gammel Knaus campingvogn. Loft og gulv er heldigvis iorden, men begge ende vægge er ret medtagede. Jeg har fjernet beklædningen indefra + flamingo og de sørgelige rester af det der engang var et skellet.

Jeg har foreløbigt bygget nyt skellet op, og har limmet dette fast til yderbeklædningen med rigelige mængder af setlim fra Jem & Fix.  Dette er indtil viddere gået over alt forventning, bortset fra at det er et pokkers pille arbejde.

Jeg er nu nået dertil hvor der skal monteres nye flamingo plader. Jeg har til dette formål fabrikeret en glimrende flamingoskærer ud af et stykke svejsetråd og et ladeapparat til bilen, så udskæringen af pladerne går som en leg.

Setlimen der blev benyttet til at fastgøre træværket var ikke på vandbasis, og kan derfor ikke benyttes til at lime flamingoen fast, da den simpelthen ætser pladerne væk. Jeg har nu prøvet at montere et par plader med Dana 245 gulv og væglim der er på vandbasis. jeg trak limen ud med en 4 mm tandspartel, og pressede herefter pladerne på plads.

Jeg er ikke helt tilfreds med den ovenstående lim, da jeg mener at den er evigheder om at tørre på trods af at jeg står i et opvarmet værksted og arbejder.

Er der nogen der har erfaringer med et limprodukt der egner sig bedre til opgaven ?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil mene at sprylim burde kunne gøre det, brug det et par gange
Hej

Jeg har med stor held brugt ganske alm. akrylfuge til mange forskellige opgaver

hvor flamingo skulle limes på et andet materiale f.eks flamingo stuk på loft/væg og

sandwich konstruktioner med flamingo i midten og krydsfiner på begge sider.

Køb den billige fra f.eks jem og fisk, den ganske udemærket.

M.V.H.

Georg Gearløs
http://www.billigbyg.dk/shop/dana-traelim-pu-118208p.html

Kan købes mange steder også Harald Nyborg og derfor sikkert også Jem & Fix.

Men det er en lim, der skummer op, så pas på med brugen. Prøv at Google Dana Lims tekniske blad til den, der er mere info at hente. Den er her : http://www.danalim.dk/fileadmin/editors/produktinformation/dk/421.pdf

Du kunne evt. købe en lille flaske hos onkel Harald og teste den før større limninger. http://www.harald-nyborg.dk/p4863/dana-pu-lim-250-ml
Jeg har løst problemet. På den tyske ebay fandte jeg 16 kg flamingolim til 350 kr. inkl fragt ! det burde række til projektet :-)
Annonce
Hvad hedder det "flamingolim" du købte på e-bay
hvor lang tørretid havde det
Jørgen

JSL
jeg har isoleret en loftluge med flamingo. brugte alm snedkerlim

 

Hej !

Jeg lavede for 3 år siden en isolerings kasse i et ridehus beklædt med flamingo indvendigt ,de plader sidder godt fast stadig , brugte "montagelim" i fugepistolen

Tim  
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis