Nye plader på utæt tagpap ?

Hej

Så har jeg læst rigtig meget i forummet og fået meget godt viden, men nu skal jeg lige hører jeg om et konkret problem.

Jeg har renoveret min gamle carport som står på siden af huset, den er blevet lukket på alle 4 sider og er isoleret i top og sider med 150mm. . 

problemet er at mit gamle tagpap tag er utæt og jeg søger en nem billig løsning ( det er vel omkring 30 år)

Jeg kunne se på www.gørdetselv.dk at man kan ligge trapetz stål plader ovenpå tagpapppet altså lægte op ovenpå det gamle tag også ligge trapetz plader oven på det. .

Nogen gode råd/erfaringer ?

Ydermere skal jeg lige høre om jeg kan isolere gulvet med nogle plader eller noget så jeg er fri for at grave ud, isolerer og støbe beton ? (der er fliser i garagen nu)

mange tak

 Mvh. Nikolai 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
82Niko

Velkommen her på LDS.

Du kan godt lægge lægter og trapetz stålplader på, hvis der er fald på dit tag i forvejen, ellers laver du det inden lægterne lægge op.
Og så udhæng,stern & tagrende.

Isolering af gulvet:

Ved ikke om der findes et produkt til at lægge oven på som isolerer & kan holde til at køre på bagefter.

Kommer også lidt an på hvor meget højde du har på nu, men du kan tage de fliser af og grave ud til isolering beton & pudslag, et lidt større arbejde godt nok, men så har du også en god isoleret carport til sidst.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
82 Niko.

Du skal i alle tilfælde sørge for at at faldet er stort nok, jeg tror mit tag er ca 10 - 12 gr.

Om det er billigere at brænde tagpap på skal jeg ikke kunne svare på, men ved at tagpap meget nemt kan koste 500 kr eller endnu mere pr. rulle, men indhent nogle priser ved trælasten/byggemarkedet, gerne fra flere på samme materialer så du kan sammenligne priserne.

De har folk som laver disse beregninger. (måske ikke helt gratis du kan måske regne med et mindre beløb for det) men forhør om dette også når du alligevel kommer med nogle mål og måske et rids på det du vil lave.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg kan se nogle plader kan gå helt ned til 2 cm pr meter, skal jeg ligge noget som undertag eller er det nok med tagpappet ? vil det blive fuldstændig tæt med stål trapetz ?

 Mvh. Nikolai 

82Niko.

Ja da der er jo tusinde vis af ståltage, men kommer i tanke om kondens om det kan give problemer, men jeg tror det ikke hvis du laver lidt ventilation under dit tag.

Mener hermed at du laver lidt afstand mellem nuværende tag som (undertag) og de nye lægter, & en lille sprække langs tagskægget.

Du skal vel have lidt udhæng og dermed har du mulighed for lidt udluftning, så får du ingen problemer.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Hvis jeg hæver det nye tag 25 cm i den ene ende og lader det falde ud over kanten til en tagrende i den anden vil det så ikke være nok udluftning ?

 Mvh. Nikolai 

82Niko.

Hvor lang er din Carport ? (garage) nu da du har lukket & isoleret, men pladerne kan du få i fuld længde (inden for rimelighedens grænser)

Jo det skulle være nok, det fungerer fin her hos mig, noget nær samme fald, jeg har klare blålige tarpetz plader på i 3600 mm lgd.

Men du kan sagtens se (med en håndværkers øjne) om der er ventilation nok, for fuldkommen sammenligenlig er dit og mit tag ikke, du har jo isolering og jeg åbent under taget.

Du kunne måske tage nogle få fotos af dit tag, og lægge dem ind her somme tider siger fotos mere end ord.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Den er vel ca 7-8 meter lang og 4 meter bred. .

Jeg har ikke isoleret taget endnu, jeg ville først løse tætnings problemet

jeg har en idé om det er utæt ved ovenlysvinduet, kan jeg ikke afmonteret det også sætte en plade over hullet og brænde tagpap på den ca 1 m2 og se om det løser problemet ?

 Mvh. Nikolai 

82Niko.

Jo det kan du sagtens gøre.

JO og nogenlunde samme størrelse som min carport (9 år her til maj) og LDS selvfølgelig.

Har jeg forstået dig ret, vil du da lægge pladerne på den lange led?

Eller er jeg helt galt på den?

For helt ligegyldigt er det jo ikke med ca. 250 mm fald, om det er på 4 eller 8 meter.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
De skal ligge på den korte led

 Mvh. Nikolai 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis