Buskrydder

Hej i kloge hoveder.
Jeg har en partner buskrydder B322.
Så har jeg på nettet købt et nyt trimmerhoved.
Kan ikke få det til at passe med omløbsretning.

Når jeg står med trimmeren i arbejdsstilling kører hovedet MED uret og kniven der skærer for megen snøre ad sidder i HØJRE side.
Kigger jeg nedefra kører det selvfølgelig MOD uret.

Mit spørgsmål lyder således:

Er denne omløbsretning normal eller har jeg købt en "forkert" buskrydder ???

Mvh
Anker



 Med venlig hilsen

 Anker

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anker.

Det lyder da ganske normalt, min løber også højre om når jeg står med den og kniven sidder også i højre side. Du har vel ikke sat snøren omvendt i, for så kan du godt have lidt problemer med at styre hvor meget snøre der skal komme ud.
Hej

Ok.. Jeg har købt et trimmerhoved hvor man sætter et stykke snøre 3,5mm firkantet igennem den nederste del af 2 dele.

Den ene del skrues på akslen og den anden del skrues på den første del men med linksgevind.

Når trimmeren kører løber den nederste del af.
Gad nok vide om der findes andre trimmere med en anden omløbsretning

Mvh
Anker

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Hmmm ja det lyder lidt specielt, mit trimme hoved skrues på med linzgevind og der er kun det gevind. bundstykket sættes på med et kliksystem. Det er en ALKO jeg har, jeg bruger godt nok mest klingen på den også når jeg "trimmer græs", det er kun et spørgsmål om øvelse
hej jeg mtd græstrimmer model 790 når jeg rykker i startsnoren går den istå få sekunder efter håber i kan hjælpe
Skrevet af ymoly på 01 maj 2012 15:31
hej jeg mtd græstrimmer model 790 når jeg rykker i startsnoren går den istå få sekunder efter håber i kan hjælpe
Er du sikker på at den får noget at leve af, husker du at den skal startes første gang med fuld choker som du så gradvist deaktivere. Og inden du overhovedet trækker i snoren, så husk at pumpe mindst 10 gange på den lille pumpebold, ellers kan du ikke være sikker på at der er fuld benzintilførsel.

Annonce
Skrevet af Anker Petersen på 14 jan 2012 18:14
Hej

Ok.. Jeg har købt et trimmerhoved hvor man sætter et stykke snøre 3,5mm firkantet igennem den nederste del af 2 dele.

Den ene del skrues på akslen og den anden del skrues på den første del men med linksgevind.

Når trimmeren kører løber den nederste del af.
Gad nok vide om der findes andre trimmere med en anden omløbsretning

Mvh
Anker

Ja der findes buskryddere, der køre den anden vej.
På arbejde har vi en lille Echo buskrydder, den køre modsat, så det er ret gevind.
Den er uden vinkelgear, men med flexkabeltræk, så det er nok derfor den køre den anden vej,
Hjemme har jeg En husqvarna, den køre modsat, så her er der links gevind.Den er med vinkelgear.

mvh jens
jeg har prøvet alt,  benzintilførslen  stopper efter  få sekunder.
kan det være svømmeventilen? 
Der er ikke svømmer ventil i sådan en kaburator, tænk lige på at du sjældent holder maskinen i en fast stilling, så en svømmer vil simpelt hen løber over kostant.
Hvis den ikke får benzin er det nok din benzinpumpe der er gået.
hej. Der er lidt teknisk basisviden om roterende ting. bolte og møtrikker til fastholdelse skal normalt afmonteres med omløbsretningen for at modvirke afløb under drift, men nogle fabrikanter vælger bare at montere tingene med et større moment, f.eks. bolten til remskiven på biler. Kan man se en lille smule af gevindet når det er møtrik er det til at se om det er ret eller links. er det en bolt kan man bare være nødt til at lægge kræfter i begge veje og se om det lykkes.

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis