Min hjemmebyggede cnc fræser.

Følg tråden
KLN
KLN
Postnr: 8000
KLN KLN

Hej, jeg er ret ny her på LDS, men der er lige lidt om hvad jeg, har gået og syslet med, det sidste halve år.
Her er først bunden til fræseren, jeg har fået støbt i støbejern.

Her er så det første messing blad jeg har fræst. Programmet er lavet på Vectric CUT 3 D
Lige nu er det en Proxon 100watt spinde, jeg bruger, men er igang med at lave en spindel med børsteløsmotor, og Ceramik lejer.

KLN

Håndværkeren
Håndværkeren
Postnr: 0000
Håndværkeren Håndværkeren
Respekt ! som de unge siger
Du er ialfald ikke sparket af vognen
KLN
KLN
KLN KLN Trådstarter

Hej, jeg er ret ny her på LDS, men der er lige lidt om hvad jeg, har gået og syslet med, det sidste halve år.

Her er så det første messing blad jeg har fræst. Programmet er lavet på Vectric CUT 3 D
Lige nu er det en Proxon 100watt spinde, jeg bruger, men er igang med at lave en spindel med børsteløsmotor, og Ceramik lejer.

Der er et gratis tæstprogram af Vectric CUT3D. Det indeholder nogle gratis 3D billeder, som du kan tæste, om det er noget for dig. Blandt andet bladet jeg har fræst, og efterfølgende poleret.
Det er serdeles simpelt, at lave et 3D billede om til Gprogram i Vectric, det tager ca 20 minuter første gang, hvis man er uøvet. Og det er man jo vis det er førstegang.

Programet koster ca. 2200 kr. men er det formfræsning eller bare nogle avangserede former, man skal fræse, vil det være en uvuderelig hjælpemiddel. Men man skal jo have et 3D billede af det man vil fræse.

Øverst på siden er et billede af træformen, jeg lavede, for at få støbe en solid bundplade i støbejern.

KLN

KLN
KLN
KLN KLN Trådstarter

Hej der, det er første gang jeg laver et indlæg her på LDS, så du vil sikkert opleve et dejavu,
længere nede på siden. Men brug det du kan og giv gerne, en mælding tilbage.

KLN

bubber1234
bubber1234
Postnr: 8900
bubber1234 bubber1234
Har du selv lavet støbningen af bunden?
Det ser lækkert ud, et drømmeprojekt jeg selv forestillede mig engang, men jeg valgte at gå en anden retning...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.