Ovenlysvinduer montering bølgeeternit og højde




Hej

Jeg skal til at montere ovenlysvinduer på min første sal. Det er rooflite 78x140 (dem med håndtag forneden). Det er 45 graders tag hældning (bølgeeternit).

Er der en gængs højde man bruger? eksempelvis 220 cm fra gulvhøjde til øverste del af vinduets karm? 

Og hvis nogen har prøvet ovenstående med bølge eternit tag, nogle gode tips? det lader til man skal have tagplader rundt om vinduet af for at montere inddækning. Det forekommer mig ikke helt let med de store bølge eternitplader...

Min plan er:
1. Skære hul i taget indefra med bajonetsav (78x140 + 1cm ekstra?).
2. Montere vindueskarm
3. Afmontere skruer fra bølgeeternit pladerne rundt om og skubbe dem fri (kan det lade sig gøre?)
4. Montere inddækning
5. Skubbe bølgeeternit pladerne ind igen og skrue dem fast.
Nogle gode råd?

Med venlig hilsen

CP.
Hej Jeg skal til at montere ovenlysvinduer på min... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej hvad højde endte du med at montere dem i??

Mand hvor proff stilads og sele og det hele, jeg smed mine 3 i med en stige, og intet andet

God stil CP_


Mvh

Morten

LOL - Jo mange tak, kæresten tvinger mig til at have faldsikringen på

Men stilladset er jeg rigtig glad for, er jo også til solcelle monteringen og sparer rigtig mange ture op og ned for at skifte værktøj, monterings beslag etc. Koster iøvrigt kun 100 kr pr. dag i leje. Kan anbefales!
Er jo også den fornuftige vej, men her er der ingen tøser til at sætte dagsordenen

Mvh

Morten

Annonce
Tør man spørge hvor du har købt/skal købe solceller henne? Skal selv ud og investere i en tagfuld
Jeg har købt hos http://www.vivaenergi.dk/
Deres 5760 Wp anlæg (24 panel x 240). De skinner du kan se på billederne er en del af monteringsættet, når de alle er monteret og linet op skal paneler blot skrues fast til skinnerne i sidderne med nogle specielle clamps.
Skrevet af cp_ på 14 feb 2012 13:54
Jeg har købt hos http://www.vivaenergi.dk/
Deres 5760 Wp anlæg (24 panel x 240). De skinner du kan se på billederne er en del af monteringsættet, når de alle er monteret og linet op skal paneler blot skrues fast til skinnerne i sidderne med nogle specielle clamps.

Tak for info
Skrevet af pilehave på 14 feb 2012 13:48
Tør man spørge hvor du har købt/skal købe solceller henne? Skal selv ud og investere i en tagfuld

Hva´ fa´en pilehave, har du ikke fået solceller på taget endnu?????

I denne her tråd: www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/168544/afpg/3 var du ellers så skide klog, havde meget forstand på varmepumper og havde endda selv solceller

Citat fra pilehave start:
"El-måleren roterer måske langsommere når du bruger mindre strøm, men baglæns løber den kun for os med solceller."
Citat fra pilehave slut.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis