Bladt diesel !!

Er der nogen der kender til de motorer Bladt sælger .. de er billige ? men er de ok .. hva med reservedele .. ikke meget firmaet oplyser .. 
37 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg var med til at installere en, for snart et år siden. Motoren er en gammeldags tung motor, lidt grov i finishen, og er vel at sammenligne med en ældre BMC - Perkins. Den kører fint og i det forgangne år har der ikke været problemer, den kører i en lille fiskekutter og fik påbygget spulepumpe og oliepumpe til garntromle.
Velkørende motor, men med dårligere finish end en Volvo, som dog også koster nær det dobbelte.

Reservedele ? tjah ? overlever forhandleren ? hvem ved ? . Det er jo en kinesermotor med
så vidt jeg husker, engelsk marinisering.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Vi er et ægtepar fra Nakskov der sidste år købte en bladt marine motor 46 hk og satte i vores båd en saga 27, det er det bedste og sikreste vi har gjort. Det er en fantastisk motor og der har ikke været problemer med den af nogen slags. Vi kan også fortælle at medens vi satte motoren i båden kunne vi på næsten alle tider af døgnet ringe til Peter Bladt og få den hjælp vi havde brug for, ligesom han har været os behjælpelig med at skaffe hvad vi ellers skulle bruge. Han rådede os til at købe et pyton drev som vi monterede samtidig med motoren og vi oplever ingen form for vibrationer i båden når vi sejler, jeg vil desuden henvise til vores indlæg på sagaklubbens hjemmeside under Bente Hansen, hvor i kan se billeder af" vidunderet"
jeg bryder mig ikke om folks negative holdninger om produkter de ikke kender, for hvorfor skulle vi ikke kunne få reservedele hvis der er noget der går i stykker, ring til Bladt marine og få de oplysninger i har brug for.
Snip"" jeg bryder mig ikke om folks negative holdninger om produkter de ikke kender""

Altså en lille smule skepsis er sundt, især over for nye produkter.

Og forhandlern er vel heller ikke totalt upartisk.

Uden iøvrigt at kende moter eller forhandler.

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Jeg synes det er en ret flabet bemærkning vedr. min skepsis om reservedele eller ikke reservedele. Ligeledes er det da en underlig bemærkning " som de ikke kender ", jeg har dog været med til at montere en, og ved hvordan, den er opbygget. Og jeg var den eneste, der havde svaret, da du skrev dit indlæg.
Enhver, som har været interresseret i både og motorer, er da klar over, at en del motormærker er forsvundet fra markedet over årene f. eks. BMC - Leyland Arona Saab Evinrude Johnson Chrysler og et par andre kinesere , derudover er der mange Mercruser motorer, som der ikke kan skaffes dele til.
Så hvis Bladt af en eller anden grund stopper, HVAD SÅ ?
Jeg har, som tidlige nævnt, ikke noget at sige motorerne på, og efter mange Kinabesøg, har jeg erfaret at deres egne mærker i biler fungere som alle andre, og de sidste nye, står ikke tilbage for nogen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg besøgte i sommers marinemotor museet i Rødvig. Der stod der over 400 her af var der ca. 140 af danske fabrikater.. jeg tvivler på at man kan få reservedele til en af dem.....selv om ikke alle var ældgamle.

Spørgsmålet er hvilken model skal man købe hvis man vil være sikker på at kunne få reservedele om 20 - 30 år...?? Tag eks en Korsør motor.. dem der har haft en sådan har været vældig glade for dem, men skulle det havde afholdt dem fra at købe en Korsør motorene i 70 erne, fordi de 30 år efter ikke kunne få reservedele mere... næppe vel..

Der hvor skoen trykker er selvfølgelig for dem der går og reparere på gamle motorer, da er det selvfølgelig ærerigt at der ikke findes et reservedels katalog hvor man kan vælge de reservedele man lige har brug for.

For alle os andre der køber en motor sejler med den 10-20 år og så skifter den ud med en ny er det ligegyldigt om man kan få reservedele om 20-30 år da brugt motor prisen alligevel ligger inden for et par tusind kroner, reservedele eller ej. Derudover når snakken går på at hoved renovere en motor om 20 -30 år... så er det allerede i dag ikke givtigt at gøre...for slet ikke at tale om hvem ville i dag købe en hovedrenoveret eks Saab motor...og bygge den i sin båd ...ikke mig... og tror hælder ikke det ville være nogen suses at genoptage produktionen af dem, da de ikke ville kunne konkurrere på støj og vibrationer i forhold til moderne motorer ... måske en håndfuld entusiaster ville købe dem..ellers nej..

Så konklusionen må være er du typen der køber en motor og sejler med den til den begynder at skrante for meget er al den reservedele snak ligegyldigt... er du typen der køber en motor og sejler 20 år hoved renovere motoren og sejler yderlige 20 år skal du købe dig en glaskugle du kan se ind i fremtiden med...det er Rødvig marine museum er vidne på... Der var nok hælder ingen af de fabrikanter der havde set deres fabrik lukket i dag..

Vel også kun under 1% der bekymre sig om man kan få delle til den nye bil man lige har købt... om 20 år... hvis jeg tænker på at jeg så skulle køre rundt i min Sunbeam 1300 LX ( min første bil) i dag. :-(

Jorden drejer rundt...drej med..
Annonce
Lynæs kommer med et sobert og uddybende svar på det der bliver spurgt om.

Det er trådstarter frit for at vælge, hvad af det skrevne han vil op- og ned-prioritere. Skal vi ikke antage at trådstarter evner dette?
Lidt læsning på forum -inden man skriver sit første indlæg- ville vise, at Lynæs faktisk leverer mange gode og velunderbyggede svar og kommentarer. Dette ville så ved selverkendelse få båltisserne til at erkende egne fejlopfattelser inden fingrene danser på tastaturet.

God weekend.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Chr... jeg sætter lige Lynæs Citat op mod dit Citat :

Lynæs Citat :Reservedele ? tjah ? overlever forhandleren ? hvem ved ? . Det er jo en kinesermotor med
så vidt jeg husker, engelsk marinisering

Chr Citat: Lynæs kommer med et sobert og uddybende svar på det der bliver spurgt om.

Det er ikke et sobert og uddybende svar i mine øjne, men en perlerække af fordomme og jantelov.. Lynæs antager at der vil være umuligt at få reservedele, han sætter spørgsmålstegn ved, om forhandleren overlever.... og sidst men ikke mindst fremhæver han at det er en kineser motor, men dog kun så vidt han husker..... er det sobert og uddybende...???

Har Lynæs selv haft kontakt med firmaet i følge hans indlæg...nej Har han nogen dokumenteret mistanke for at firmaet ikke skulle overleve....nej
Han fremhæver selv Volvo som det ypperste.. og kineser motor ikke en motor lavet i Kina, men når Kineser motor nu skule være dårlige bare fordi de er fra Kina så skyder Lynæs jo samtidig sine Volvo drømme ned se: http://findarticles.com/p/articles/mi_m0FZX/is_3_66/ai_61534056/ ja minsandten om ikke Volvo Penta bliver lavet i Kina i dag og det siden år 2000 .... dog er de ikke de eneste se Perkins http://www.perkins.com/cda/components/fullArticle?m=96600&x=7&id=2247537 så mange der har købt Volvo Penta og Perkins de sidste 10-12 år har nok en "kinesermotor " i båden...:-)

Nu er jeg jo ikke ekspert i motor men i kommunikation og en ting er sikkert når man skriver

Lynæs Citat :Reservedele ? tjah ? overlever forhandleren ? hvem ved ? . Det er jo en kinesermotor med
så vidt jeg husker, engelsk marinisering ....så er det ikke en objektiv vurdering... men en subjektiv vurdering og jeg vil give damen ret at det virker på mig meget negativt.. også set ud fra at han bruger mere kraft på de kometarne end at fortælle os hvordan nu motoren går og om hvordan personen der fik den installeret er tilfreds med motoren.... som jeg kan forstå har han jo now how i orden..det fremgår jo slet ikke af historien.... så jeg vil give damen ret...... når hun har opfattelsen af at det lyder meget negativt.

Ps. kunne vi ikke få Lynæs til at berette lidt om hvordan den køre og om kunden er utilfreds/ eller tilfreds....det ville da være anderledes interessant og oplysende.....

Jorden drejer rundt drej med..






Det virker sgu da underligt med en kommunikationsekspert, som ikke kan læse .

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat:
Den kører fint og i det forgangne år har der ikke været problemer, den kører i en lille fiskekutter og fik påbygget spulepumpe og oliepumpe til garntromle. 
Velkørende motor, men med dårligere finish end en Volvo, som dog også koster nær det dobbelte. 

og:

Jeg har, som tidlige nævnt, ikke noget at sige motorerne på, og efter mange Kinabesøg, har jeg erfaret at deres egne mærker i biler fungere som alle andre, og de sidste nye, står ikke tilbage for nogen. 

Citat slut

Nu bliver jeg da først rigtig forundret. 
Vi har 2 helt nye medlemmer, der som det første kaster sig over over et meget relevant og sobert svar på et relevant spørgsmål, og faktisk opfører sig, på dette forum, usædvanligt aggressivt over for et mangeårigt medlem, der må formodes, at have en vis erfaring i at begå sig på forummet.
Er det "bestilte" indlæg fra Bladts side? I så fald virker disse indlæg helt 100% stik mod hensigten i mine øjne.
Jeg skulle ikke nyde noget af at handle med et sådant firma, der måske benytter den slags stokkemetoder.


Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af [email protected] på 13 jan 2012 15:23
Er der nogen der kender til de motorer Bladt sælger .. de er billige ? men er de ok .. hva med reservedele .. ikke meget firmaet oplyser .. 

Ja nu kan jeg jo kun svare for mig selv...
Men jeg ville da have samme spørgsmål som trådstarteren, hvis jeg overvejede at købe en Bladt diesel.
Dog vil jeg mene motoren nok skal fungere, men vil også være betænkelig ved reservedelene.
Og om firmaet Bladt, stadig eksistere om 5-10 år.
mvh jens

Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis