Fjern maling fra klinker

Hej.
Dengang jeg flyttede ind i min lejlighed, havde tidligere ejer malet klinkerne på badeværelset. Desværre.
Det jeg søger hjælp til er hvordan sådan noget nemmest fjernes? Kan fortælle at malingen der sidder på klinkerne minimum har sidet der 4 år

Håber nogle kan hjælpe.

Venlig hilsen
Tim
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tim.
Der findes nok ingen nem metode, du er nok nød til at fjerne det mekanisk med en skraber af den type der bruges til induktions komfurer o.l.  Du kan godt prøve at smørre brun sæbe på og lade det sidde noget tid, ellers var der engang noget der hed Bums. Det var et middel du smører på og det har samme virkning som brun sæbe, men er bare mere efektivt. Så skulle du kunne spule det af, husk at bruge gummihandsker og maske der beskytter dine øjne, begge dele er meget ætsende.
Ok, tak for det hurtige svar. Frygtede lidt at det ville være svaret
Hvad med en tapet-damper? Vil den have nogen effekt overhovedet?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af tibs på 13 jan 2012 10:36
Ok, tak for det hurtige svar. Frygtede lidt at det ville være svaret
Hvad med en tapet-damper? Vil den have nogen effekt overhovedet?
Over hovedet ikke, en tapet damper gør det at tapetet hurtigere bliver fugtigt og slipper den lim det er sat op med ( med mindre man er Skotte, der sætter tapetet op med tegnestifter, så kan han tage det med til den næste lejlighed ) Ja den var våd

Haha. Min kæreste forslår så en varmeblæser? Men mig bekendt fungerer det kun på træ?
Jamen hun er skam ikke helt ved siden af, havde det været olie eller alkyd maling kan en varmepistol godt få det til at koge op, jeg er dog lidt i tvivl om hvad der vil ske med dine klinker hvis de udsættes for så voldsom en varme.
Men det er ikke kun på træ det virker med en varmepistol, alle steder hvor der er brugt overstående typer maling vil den virke på. Jeg tror også at den maling der er anvendt på dine fliser, er akrylbaseret måske med noget latex i. Og så opnår du det modsatte med varme, det bliver noget skrækkeligt klistret stads der vil være endnu sværere at fjerne.
Så du må bare igang med skrabejernet
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Har du overvejet, at der måske er en grund til, at fliserne er malet?

Der findes jo lakfjerner.
Brunsæbe der smørres på i et pænt lag, og dækkes af plast er også ofte funktionelt.

En varmeblæser er nok også ok, men fuger og andre ujævnheder er nok noget besværlige.

Rent tidsmæssigt, er en gang nye fliser nok ikke så meget mere tidskrævende.

mvh jens
Lær at holde af den grimme maling, eller læg med det samme et lag nye fliser over.
Jeg vel gerne vædde en kop rigtig god øl på, ja gerne 2, at du får ALDRIG det maling af, og får det slet ikke til at se ordentligt ud bagefter.
Det er garanteret noget acrylværk som ikke lader sig opløse, men kan kun brændes væk med f.eks. en bunsenbrænder. Og hvordan ser det så ud bagefter?

Jeg vil så håbe at andre der læser denne tråd, nu ved, at det med at male fliser, er noget man så absolut skal holde sig fra!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af je__ns på 14 jan 2012 11:23
Har du overvejet, at der måske er en grund til, at fliserne er malet?

[...]

mvh jens

Hehe ja, det her jeg. Og kan nogle steder også godt gennemskue, hvorfor de er malet. Men når man så ser på malingen, så vil jeg også konstatere at det ikke er en velegnet maleruller der har været anvendt. Og farven, ja en smagssag, men ikke helt min smag
Hvis det viser sig at malingen faktisk skulle være let at fjerne, så er min plan at skifte de revnet/hullet klinker.

Men mange tak for alle svar og hjælp.

Min lejlighed står lige pt. til salg, så hvis ikke den bliver solgt inden kontrakten udbløber hos mægleren, må det her være det første projekt i lejligheden!
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også