Min TOSHIBA Satellite 550 bærbare havde desværre taget et frit fald fra bagagehylden i toget. Det tog livet af skærmen, som var krakkeleret og ubrugelig.
Jeg har i nogen tid brugt den med en ekstern skærm, men dette er selvsagt ikke smart, når man gerne vil have den bærbare med sig, og dels har det på en eller anden vis beskadiget stikket, som denne skærm skal sættes i. En rigtig udtur, der fik mig til at købe en ny maskine, som jeg nu har fået installeret og flyttet alle programmer over i.
For et par dage siden faldt jeg tilfældigt over en side på nettet, hvor man kan købe et nyt display og sætte i selv. Desværre ganske bekosteligt, når der står .dk på hjemmesiden, men lidt mere søgen på nettet, så fandt jeg en i UK. Alt inkl, også fragt og moms, koster den mig 420 kr.
Det nye display ankom i dag. Jeg kiggede instruktionsvideoen på nettet igennem, den tager 10 minutter, og så har det taget godt en halv time at skifte displayet.
Det er ikke svært, men man skal være forsigtig, have lidt fingersnilde, og helst have leget lidt med computere tidligere, så man ved, hvordan stik osv fungere. Stikkene er meget små, og lidt sarte.
Men ny virker dyret igen. Jeg er lige blevet færdig med at samle den, og det fungerer som det skal. Én sidder og bliver lidt benovet over at den gamle maskine kan igen.
Chr.
Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.
Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.
Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.