LDS kontakt til T5 armatur

Hejsan

Mit nye dobbelt T5 armatur til akvariet lyser lidt kraftigt, jeg vil derfor gerne have muligheden for at afbryde rørene individuelt.

Kan jeg sætte en gennemgangs-afbryder på ledningen til hvert rør?


 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det vil være det nemmeste. Du skal bare ikke tage nogle af de 2 ledninger, der kommer fra glimtænderen.

 http://www.lightnmore.dk

Led belysning til erhverv og private

 

Om du kan slukke hvert rør for sig kommer an på, hvordan de er forbundet indbyrdes. Der findes flere måder ar forbinde to lysstofrør på. Hvis der kun er en (elektronisk)reaktor skal du ikke forvente at kunne slukke for et af rørene.

fase
Skrevet af S. fabrin på 13 jan 2012 08:41
Om du kan slukke hvert rør for sig kommer an på, hvordan de er forbundet indbyrdes. Der findes flere måder ar forbinde to lysstofrør på. Hvis der kun er en (elektronisk)reaktor skal du ikke forvente at kunne slukke for et af rørene.


Nogle armaturer slukker det andet rør, når det første tages ud. I andre armaturer fortsætter det med at lyse. Er det fordi der kun er en reaktor? For så er det jo en nem måde at finde ud af det på.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja det er måden at finde ud af det på. En rimelig nem metode. Så at sige learning by doing.

fase
Jeg kan ikke slukke rørene individuelt ved at tage dem ud.
Det kan jeg ikke forstår, hvorfor skal 'reaktoren' have begge rør tændt for at virke?

 

Annonce
Når du ikke kan slukke rørene individuelt ved at tage et af rørene ud, har du besvaret det spørgsmål du stillede først i tråden, nemlig at du ikke kan  slukke et af rørene ad gangen. Den tekniske forklaring kan være, at rørene sidder i serie. Hvis du så tager det ene rør ud, afbryder du forbindelsen mellem rør og reaktor, derved slukkes det rør,som er tilbage. Der er flere måder at forbinde armaturer med to rør i. Den ene er at sætte rørene i serie, den anden er en såkaldt LC kobling.

fase
Så der er kun én løsning tilbage:
Ud at købe et andet armatur til dit akvarie, hvor du kan afbryde rør'ene individuelt.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis