Købe hus med henblik på videsalg

Hej Lav det selv'er

Lige et spørgsmål der vedrører en idé jeg går med i tiden.

Det er jo krise. Husene er billige, renten er lav osv.

Kunne der være idé i at købe et hus (evt. håndværkertilbud) og istandsætte for videresalg med fortjenste?

- Er det for risikabelt ift. om det kan lade sig gøre at sælge igen når huset er færdigt. og med fortjeneste?

- Er det muligt at tjene noget i disse tider -husene er jo billige og renten lav i tiden, men er det til at sælge igen med en fortjeneste. (lidt det samme som spørgmålet ovenfor)

- Ved I om der er skatteregler ift. hvis der f.eks. laves om i 6 mdr. og sælges med en fortjeneste på 200.000 kr. Er det så skattepligtigt? Hvis man nu bare flytter adresse til boligen?

Min idé udspringer lidt af, at et hold venner har lavet hus om i et lille år i fritiden for ca. 4-500.000 kr. De har fået huset vurderet igen nu. De gav 1 million - ny vurdering er 1.900.000 ca. Altså 400.000 kr. i fortjeneste ved et salg ca.

For at tale lige ud af posen kunne jeg sagtens se mig selv prøve af, at købe et hus - hive 3-6 mdr ud af kalenderen på at sætte i stand og dernæst sælge.

Jeg tænker bare, at hvis det var så nemt som beskrevet i ovenstående, så var der vel mange flere der gjorde det?

A;mso-bidi-language:AR-SA">Hvad overser jeg? Evt. faldgrupper?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo et lotteri spil, for får du ikke huset solgt, ja så ryger fortjenesten hurtig.

Har du mod på det, så køb et atraktivt (nok ikke billig) hus, så er det bedre mulighed for at sælge det igen.

Men alene at købe og sælge et hus, koster jo pænt meget i omkostninger.

Men det er jo rigtig mange huse tilsalg, som er i tip top stand, som er svære at sælge, så overvej det en extra gang

mvh jens
Jeg tror kun at det er en god ide under højkonjunkturer.
Fordi det er nemt at sælge huse i de perioder.

Resten af tiden kræver det særlige forudsætninger. Eller ekstraordinær tilgang til projektet.

At du har en køber til huset inden du går i gang.
At du har en særlig ide for huset. Eksempelvis at bygge en etage ovenpå.
At du simpelthen er hurtigere, dygtigere, smartere eller knokler på i døgndrift kun med tanke for at der skal tjenes 400.000 kr. på 4 mdr.
At du har venner eller kontakter der vil arbejde gratis eller til kostprisen for dig. Eksempelvis en arkitekt
At du, (eller omtalte venner eller kontakter), modtager offentlige ydelser samtidig med projektets gennemførelse. Fy. :o)

Find selv på flere!!!
Dan, som du beskriver det vil du blive skattepligtig af fortjenesten.

At du flytter ind i det pro forma ændrer ikke ved det. Flytningen skal være reel - dvs gammel bolig skal være sat til salg/solgt, møbler flyttet, børn flyttet skole, reelt være flyttet mv. Og det skal ikke bare være i nogle måneder for så at flytte tilbage igen til gamle bolig. Det har været forsøgt i mange forældrekøb, men domstole har underkendt disse pro forma flytninger.
Der er ingen klare regler for hvor længe du skal have boet i huset, men 3 måneder er minimum. Husk at flytte telefon, tv, tilmelde skraldespand og lignende. Så vil det heller ikke skade at snakke med dine naboer over hækken, så de kan bevidne at du har boet der.

Der er ingen tvivl om, at hvis du finder et konkurs bo eller et super tilbud, så er der penge at tjene. Du kan altid udleje indtil det bliver solgt.

 http://www.lightnmore.dk

Led belysning til erhverv og private

 

Udleje det indtil det bliver solgt?

Ja hvis det ikke lige var for boliglovgivningen her i landet.

En lejer kan ikke opsiges eller smides ud før det passer vedkommende.

Et udlejet beboet enfamuiliehus er næsten unuligt at sælge.

Lejeindtægten fra et enfamiliehus kan kun sjældent dække omkostningerne ved at have huset. Bla. fordi lejeindtægten i et vist omfang beskattes!
Det var da virkelig et indlæg der kunne få folk op af stolene På den gode måde

Dejlig med så meget og så konstruktiv information omkring området.

Jeg havde nu selv tænkt at flytte adresse deroptil, men kan godt se, at når jeg har gift og vi har et barn, så ser det lidt mærkeligt ud, at jeg bor 50 km væk
VI bor dog til leje, så der er rimelig godt stillet ift. at flytte adresse.

Det lyder ikke til at det er nemt. Men ovenstående eksempel som jeg nævner, den holder jo stadig for dem med en go fortjeneste.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Jamen hvis du bor til leje, så skal du jo finde et hus til dig selv som du kan lave i stand. Det kunne jo også være med videresalg for øje. Ingen der siger i skal bo der resten af livet.
Som HPOX skriver så kræver det vist en masse energi at lave et gammelt hus, har ikke selv kastet mig ud i sådan et projekt, men fornemmer mange bliver overrasket over omfanget. Nu kender jeg jo ikke din økonomi, men der skal vist også lidt kapital til. Ellers æder det sig op i byggerenter. Der går jo et stykke tid fra projektstart til endelig financiering og endelig et salg.
Citat 

"Min idé udspringer lidt af, at et hold venner har lavet hus om i et lille år i fritiden for ca. 4-500.000 kr. De har fået huset vurderet igen nu. De gav 1 million - ny vurdering er 1.900.000 ca. Altså 400.000 kr. i fortjeneste ved et salg ca."

   

Nu er en vudering desværre ikke altid = med salgspris, og i disse tider er der ofte store pris nedsættelser i forhold til vuderingen.
Det kræver en god bankbog (eller kassekredit), med sådan et renoverings project.

mvh jens


 

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis