Tandrem på Citroen C1

Ja er jo af Danmarks populæreste biler, så nogen må da vide dette uhyggelige simple spørgsmål. :-)

Kan simpelthen ikke finde noget sted, hvornår tandremmen skal skiftes? Kom så til at tænke på, om det er en af de biler som ikke har tandrem?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
... Ja, der er nogen der kender svaret.... Har du prøvet hos forhandleren? Hvis det er en benzin har den rem, hvis diesel, kæde. Men er der ikke noget med, at citroen kan køre 10 år på samme rem?

 

Har nu tjekket anden hjemmeside, og som jeg kan læse, så har benzin kæde og diesel tandrem :-)
Skrevet af grandoldman på 12 jan 2012 21:40
Jeg her fået oplyst hos Citroen at C1 benzin ikke har tandrem..

Vi har nemlig også sådan en citybug.


Det er nok fordi det er en Toyotamotor. Fælles med Aygo.
Forstår ikke hvad du mener med det svar??? Vi har en Citroen og ringede til Citroen..

Men fordi Citroen, Toyota og Peugeot bruger samme motor er det da ikke ensbetydende med at de så er med tandrem.

For øvrigt kan servicebogen læses som om der er tandrem og at den skal skiftes ved 60.000 km.. Der står nemlig ikke at det kun gælder dieseludgaven.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Alle bug's benzin er med kæde.
Skrevet af steen5 på 02 feb 2012 14:29
Alle bug's benzin er med kæde.


Næh, så er der nu en hel del maskiner du overser.

Hele den gamle Xu-serie, f.eks.

Og TU-serien.

Begge typer er de mest almindelige maskiner i Peugeot og Citroen, og kører skam rundt i tusindvis.
Med rem.
Men ikke altid med seler.

Den nyere EW-serie derimod har kæde.
Så skriver jeg det igen for Prins Knud

Alle bugs benzin kører med kæde og "bug's" er Toyota Aygo, Citroen C1 og Peugeot 107.

Jeg har selv en.
AHa, du skriver bug's.

Jeg læste det som Pug's.

Men selvfølgelig har du ret.
Og det er jo netop også fordi det er trebenede Toyota-maskiner der ligger i dem.
For det ikke skal være løgn er det faktisk Daihatsu der har udviklet bug motoren.

Så det med en Toyota er en Toyota osv. det var i de gode gamle dage
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis