Hylder på reol - kan man det?

Hej lav-det-selv folk.. Jeg er ikke sikker på om dette er det rette forum, men nu prøver jeg

Jeg har en bogreol, men den er ikke helt nok. Så nu vil jeg gerne have mere plads til mine bøger, og ville egentlig bare købe en billig, smal reol til at sætte op af den ene ende.. Men min reol er 30cm bred og 180 høj, og det er åbenbart ikke standard mål til reoler, så den plan dur ikke helt..
Så nu har jeg fundet en rigtig fin måde hvorpå jeg kan lave nogle hylder ved at sætte en gammeldags bogstøtte fast i en bog, bore huller i bogstøtten og monterer den som en hylde på reolen..

Mit problem/spørgsmål er: Kan man det uden at den originale reol går i stykker. Jeg mener, ved at sætte ca. 6 hylder hele vejen op det ene sidestykke, så skaber man vel en uligevægt? Det skal siges at reolen er en solid en fra IKEA, men selvom det ikke er den dyreste i verden, så vil jeg jo helst ikke have at den pludselig vælter til siden eller går i stykker...

Jeg håber i kan hjælpe mig med at gennemskue det, før jeg begynder at bore i et ellers pænt møbel..
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis reolen er fastgjort til væggen med IKEAs vinkelbeslag skulle der ikke ske noget ved det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis