Kabel-strækker

Hej allesammen.

Jeg er en elektriker lærling, og min chef har gentagene gange sagt han har en kabel-strækker, hvorpå man må strække et kabel 15% af dets længde.

Lige nu går jeg på skole. Hvor jeg så fortalte min klasse kammerater om den og de var flade af grin. De sagde der ikke var noget der hed det, og min chef havde taget røven på mig.

Så ville jeg lige høre, om der var nogle her inde der vidste om der fandtes en kabel-strækker, til at strække kabler som 1,5 kvadrat 5 leder, og enda osse 2,5 kvadrat 5 leder.

M.v.h Elektriker lærlingen.
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, selvfølgelig findes en kabelstrækker da. Den eksisterede allerede i slutningen af 50erne og sandsynligvis også meget før, men jeg hørte ikke om den før i slutningen af 50erne. Jeg har da også to af dem. Du må gerne låne en eller begge dog ikke på samme tid. Du bliver nok lige til at vente en fjorten dages tid, fordi den lyseblå er lånt ud, og den lyserøde er punkteret.



 



 



 

 Nej, nej en kabelstrækker findes ikke. men den skal alle lærlinge, der lige er  kommet i lære udsættes for.

En spand kørnerprikker i løs vægt, samt jomfruvand i flasker og lign. sjove ting, findes heller ikke.


fase
Vi brugte også ofte kabelstrækkere dengang jeg var elektriker lærling. Jeg tror stadig de kan fås ved Solar og L-M.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Skrevet af S. fabrin på 11 jan 2012 16:31

 

 Nej, nej en kabelstrækker findes ikke. men den skal alle lærlinge, der lige er  kommet i lære udsættes for.

En spand kørnerprikker i løs vægt, samt jomfruvand i flasker og lign. sjove ting, findes heller ikke.


Men hvis en kabel strækker ikke findes... Hvorfor kalder de så denne her for en kabelstrækker
http://www.all4bike.com/shop/vaerkt...887p.htmlv


Med venlig GDS hilsen Mads