Tømmerflåde med "hus" på

Hej alle sammen.

Jeg ved godt der er en del tråde herinde mht. bygning af tømmerflåde, men den idé mig og et par venner har fået er lidt anderledes, ikke meget, men lidt

Planen er at bygge en 2x4 meter tømmerflåde, hvorpå der så skal placeres et 2x2,5 meter "hus" på, som vi kan sidde inde i og ca. 1½ m skal bruges til en terrasse.
(2 x 4 meter er størrelsen på flåden, fordi transportering ellers bliver et problem)

Vi har skaffet 8 stk's 210 ltr. plastik tønder, som skal bære det hele og vi regner med at blive en 4-5 mand ombord.

Mine spørgsmål er så:

- Er 8 x 210 ltr. nok, hvis der skal bygges hus på og der skal være 4-5 mennesker, eller skal vi op på 4 tønder mere i samme størrelse?

- Og hvor ville i placere huset på flåden, kan man placere huset i den ene ende og i så fald, placere en ekstra tønde der hvor huset står, da der jo vil være mere vægt end ved terrassen?

- Hvis der skal motor (4-8 hk) og rat på tømmerflåden, skal den så indregistreres som båd og hvor gør man så det?

P.S. Båden skal kun bruges til sejllads på Guden åen.

Håber på hjælp
Hej alle sammen. Jeg ved godt der er en del tråde... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
billedet kom ikke med
Suk - jo det gjorde det - hvordan sletter man et indlæg?

rtkjeldsen.

hvis tømmerflåden har den rektankel mål 2x4 meter.!
så er det en fordel at montere foldbar udrigger
på den lange led.!
så flåden ikke ruller om på sidden.
afhændgige hvilket "hus" skal bygges. ovenpå flåden. 

Skrevet af kondrup på 12 jan 2012 00:37
billedet kom ikke med
Suk - jo det gjorde det - hvordan sletter man et indlæg?
Du kan ikke slette indlæg selv,men skrive en privat besked til JørgenE og bede ham slette det

Hejsa, skønt  andre også får gode ider.
Med hensyn til tømmerflåden og opdrift, kan man ikke bare sige at 210 liters tønder har en opdrift på 210 kg, det er faktisk er meget større beregning der skal til.
Den har jeg så ikke lige lavet men prøvet mig frem.
21 stk 210 l. plasitk tønder i 3 baner, tømmerflåden er 350 x 700 cm og campinvogn, ca midt på, den bliver drevet af en 15 hk påhængs moter som jeg styre med en aktuator ( fra hævesænkebod)
Hele flåden vejer, inden den kommer i vandet ca 1400 kg, den stikker ca 30 cm.
Har haft flåden i ca 5 år, og lavet lidt om hvergang den har været i vandet.

Den ligger i Horsens fjord, Haldrup Vig og du er meget velkommen til at trække på min erfaring.

Mvh Fjordmanden.

Ps. hvis andre her også har en sådant vil jeg gerne høre deres erfaring, Tak
Annonce
Fjordmanden
Får vi ikke et billede af fartøjet?

mvh jens

Det var for stort her, så det er i galleriet.

Mvh Fjordmanden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis