færdiggøre af nyt hus..

Hej

Jeg skal have færdiggjort vores nye bygget hus. Der er 5 punkter fra kommunen at de kræver:

1. Færdigmeldning med mestererklæringer - Styr på

2. Energimærkning - Styr på

3. Teknisk dokumentation - er det tegning af f.eks spær ?

4. Tæthedsprøve - Har de krav på det når det ikke står i byggetilladsen?

5. Der skal fra landinspektøren indsendes identifikations-, byggelinie- og servitutattest - Jeg aner ikk helt hvad det bestyder? Jeg har i samarbejde med det firma der har lavet fundamenet afsat huset.



håber der er nogen kloge personer der kan besvare mine spørgsmål.


/René

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ad 3 teknisk dokumentation er "de nødvendige" statiske beregninger af hhv. bjælker, spær, redegørelse for husets stabilitet etc..

ad 4 iht. Bygningsregelementet kap 1.4. stk. 2 KAN kommunen stille krav om dokumentation for at nye huses tæthed er overholdt. Dvs. det burde have fremgået af din byggetilladelse, og gør det helt normalt byggetilladelser der udstedes til nye huse...er du sikker på det ikke fremgår ?? - ellers tag en dialog med kommunen. det er i øvrigt i din egen interesse at få huset tæt - da det har stor betydning for din fremtidige varmeregning.

ad 5 du skal have fat i en landinspektør - det er et helt almindelig krav - og det er kun en landinspektør der kan udarbejde den krævede attest.

mvh flemming
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis