Fejlstrømafbryder eller jord

Vi har fået udskiftet havelamper.

De gamle havde en jord ledning.
De nye har ikke en jordledning.

Med en fejlstrømafbryder på lamperne, der slår strømmen fra ved 30mA, er en jordledning så unødvendig?

Jeg ved godt at jordledningen skulle føre strømmen ned i jorden, istedet for gennem f.eks. mig.
Og jord er altid godt at have etc.


 

Vi har fået udskiftet havelamper. De gamle havde... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
rådet med at forbinde til en tilfældig skrue i lampen er ikke det bedste råd, der er givet.

Beklager hvis det jeg skrev kunne misforstås. Jeg mente ikke han skulle forbinde jord til en tilfældig skrue. Jeg mente, at lampen kunne være forberedt til jording andre steder end lige der hvor de to ledere fra fatningen sidder. Og så henviste jeg til monteringsvejledningen, hvor det må stå, hvordan lampen skal tilsluttes.
synes i forskellige er galt på den. især ingenøren. sorry. hvid der er tale om en udskiftning og dette er dobbelt isoleret (er den hvis der ikke er en klemme til en pe-leder. så skal der ikke trækkes pe leder ud (man skal jo ikek til at trække helt nye ledninger fordi man skifter en lampe)
derudover er jord en ekstraeskyttelse. fejlstrømsrelæet skulle gerne være testet af den elektriker der udskiftede lamperne så han ved den slår ud ved den rette mærkestrøm og spænding.
ingen nye ledninger og kig på lampen om der er 2 firmanter (en lille en og en større firkant uden om den lille) dette er vist på både kassen lampen kom i og ofte også ved tilslutningspunktet.
er der ikke det er det rigtigt så skal der nye kabler til!
Skrevet af patrik på 28 jan 2012 11:25
synes i forskellige er galt på den. især ingenøren. sorry. hvid der er tale om en udskiftning og dette er dobbelt isoleret (er den hvis der ikke er en klemme til en pe-leder. så skal der ikke trækkes pe leder ud (man skal jo ikek til at trække helt nye ledninger fordi man skifter en lampe)
Hvor er det du mener, at jeg siger der skal fremføres PE leder ved udskiftning!

Dialogen omkring fremføring af PE leder går på de generelle krav, ikke på den konkrete sag!

 Certificeret Statiker

beklager. læsefejl
helt enig ved generelle installationer. men bare så Paddington kan få ro i sjælen og ikke være nervøs
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis