Rørdiameter

Hej

Jeg har et spørgsmål, som egenligt ikke har noget med opvarmning at gøre - ud over at det involverer et kobberrør og en slutmuffe.

Sagen er den, at jeg skal montere en lille dc-motor i enden af et rør. Min motor måler 25mm i diameter, og jeg tænker at den bør kunne være inde i et 28mm kobberrør. Jeg er dog blevet i tvivl om hvorvidt de 28 mm er indre eller ydre diameter på røret. Hvad er standarten for det?

Jeg så et sted, at godstykkelsen på sådan et rør er 1,2mm, så hvis de 28mm er ydre diameter, så burde det lige kunne gå.

For at skrue motoren fast i røret vil jeg lodde en slutmuffe på enden. I den vil jeg så bore huller til motorakse og skruer.
Men hvor stor er sådan en slutmuffe i ydre diameter? Jeg vil gerne holde mig under 32 mm. Nogen som ved hvor stor muffen er?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
28 mm er udvendigt mål.
Det var da bestemt en mulighed, men er ret sikker på, at de lokale byggemarkeder ikke har loddefittings til kobberrør - eller for den sags skyld kobberrør i omtalte dimension.
Hvis muffen er over 32 mm. er det meget let at file den ned når du har loddet den på røret.
En 28 mm muffe er omkring 31mm udvendigt.
Jeg takker mange gange for svarene. Det ser ud til at min plan burde kunne realiseres :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis