CDR 500 radio helt død - fejlkode 95

Min radio er helt død.. og lyset i radioen + øverste og nederste del af info displayet, lyser også hele tiden - altså også efter bilen er slukket og låst! Jeg satte min tester på og fik følgende fejlkode:

"95: Radio bus parity error - Present - During operation, communication was interrupted three times consecutively (radio bus fault).

- The fault is stored directly on recognition Effects:
- "F" appears in the initial MID display."

Hvad er denne "radio bus fault" og hvordan løser jeg problemet - er der nogen der ved noget om dette og vil hjælpe?

Bilen er en: Opel Vectra 1999 1.8 16 V - Edition 100 Wagon X18XE1

Pft
 
Ps. har også spurgt på opelpower.dk ....

Mange hilsner
Polite
 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kør ind til en opelforhandler? Han kan udlæse fejlen, det er en original radio. Tror du skal smide den væk og få en anden. Det er ikke unuligt for små penge, da de fleste forhandlere har hylderne fulde af gamle radioer der er indbyttet med mere moderne

 

Hej Uldal
Tak for dit svar. Men denne radio er jo en del af multidisplayet og han styres via rattet, det vil jeg gerne fortsætte med.
Dernæst løser en ny radio ikke problemet med at der er lys flere steder når bilen er slukket!
Nej, jeg kører aldeles ikke ind til Opel - det er jo derfor jeg er LDS'er

Mange hilsner
Polite
 
Du må så se pm du kan finde en original radio årgang "dengang" et andet sted end hos en forhandler. Din Bus er nok brændt af

 

Det må have været en svær "nød" at knække for forummet, og ikke mindst for mig selv :-)

Der skete det, nogle dage senere, at bilen blev tappet for strøm efter at have stået et par dage - den tappede jo på radio og infocenter.

Jeg startede den igen med startkabler, og siden har radio mv. virket fint.

hermed givet videre.

Mange hilsner
Polite
 
Elektronik lever sit eget liv, siger manden, der selv lige har stukket hovedet i hvepsereden med en Land Rover 1998.
Men til lykke med den lette reparation!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis