De hurtige håndværkere

Følg tråden
Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren
Gik en tur i det lokale indkøbsmekka, hvor de er ved at udvide butiks kapaciteten en pæn del. Jeg har fulgt med i deres arbejde henover de sidste par mdr. af ren interesse, når jeg alligevel har været forbi grillen I dag da jeg kiggede ind af et facadevindue så det således ud:

Det rejser følgende spørgsmål fra min side af:

1. Er det ikke lidt tidligt i forløbet at sætte en pæn ny radiator op? Uden maling osv. er udført på væggen først? Det er jo lidt svært at komme til efterfølgende.

2. Vinduesrammen er trukket helt frem til forkanten af termblokkene. Hvad med kuldebroen bag ruden?

3. Skal der normalt ikke isoleres med en strimmel isoleringsmateriale mellem flamingoen i termblokkende? Der var her et gab på ~5mm.

4. Skal blokkende ikke have mørtel eller andet bindemiddel imellem sig?

5.Eller er det bare mig der er helt afsporet?

Elektronikteknikeren
hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Jow, de detraljer virker ikke som udførty med "rettidig omhu"

Men det må jo være erhvervsbyggeri. Med proffesionelle aktører. Og hvis bygherren ikke gider at styre sit byggeri så må han jo leve med resultatet.
Det er sikert billigste entreprenører der har vundet de enkelte entrepriser. :o)
Peter Vester
Peter Vester
Postnr: 8000
Peter Vester Peter Vester
Der må må selvfølgelig ikke være direkte forbindelse fra udvendig side og indtil det indre rum, hvilket der er her gennemlecaen. Dette vil medfører at linietabet bliver markantstørre end hvad der formentlig er blevet beregnet med. Nu kan der selvfølgelig være tale om en meget specielt konstruktions variant, men lige umildbart er det forkert udformet.
Denne konstruktion vil formentlig give anledning til en del kondens, alt efter hvilken type butik der er tale om.
Tror bare desværre at springet fra ide og til færdig arbejde oftest er for stort, for der kunne sagtens være lavet en detaljetegning af netop dette område som burde være fulgt, men som hpox skriver er det nok den billigste der har vundet. Hvis de så kan spare lidt ved denne løsning, måske meget fordi vinduerne kom på pladsen til tiden, ja så bliver de som oftest monteret med det samme. Man kan da kun håbe at den tilsynsførende eller bygherre selv opdaget dette problem og kræver at fejlen bliver udbedret.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Jacko
Jacko
Postnr: 5450
Jacko Jacko
Ang radiatoren, skal man måske lige passe lidt på.
Det er ikke sikkert den er monteret. Det kan man ikke umiddelbart se på billedet. Det er muligt hængslerne er skruet op, og man har sat radiatoren på, for at se om det passer sammen. Det er ikke ualmindeligt. Maleren løfter så radiatoren af og ordner malerarbejdet bagved. Men omvendt kan den også være monteret, det sker også. Det kan nu godt i et vidst omfang lade sig gøre at udfører malerarbejde bagved, - eller til radiatorer holdere som er det der står beskrevet i prislisten. Selvom det er noget lorte arbejde.
Faglært Maler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.