Motor 'sætter ud' - Passat Diesel

Hejsa,

Jeg har problemer med en VW Passat Diesel, 1999, kørt 360.000. Jeg har en 3-4 gange oplevet, at motoren 'sætter ud' under kørsel. Det opleves sådan, at bilen ikke reagerer på gaspedalen. Selv om motoren kører, sker der ikke noget, når jeg trykker gaspedalen. Motoren kører bare fast på det antal omdrejninger, den har ved tomgang. Samtidig blinker glødelampen.
Hvis jeg slukker/tænder på tændingen, virker motoren igen som den skal, i et par minutter, så gentager det sig.
Jeg har primært oplevet problemet i regnvejr.
Jeg har talt med en mekaniker, var noget i tvivl. Så jeg frygter at skulle bekoste en dyr reparation. 
Er der nogen, der har et bud? enten på bilen :-), eller på problemet...
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den går i nødprogram men hvorfor er ikke sådan lige at gætte(temperaturføleren i indsugningen,røgvenderen i udstødningen,en dyse eller et filter)
Du må forbi et værksted som kan teste systemet og udlæse fejlene på deres fine skærm.
René
Hej 
Jeg ved at det er lang tid siden du beskrev dit problem med en Passat. 
Et spinkelt håb fra mig, er at linket stadig er aktivt, og at du kan/vil beskrive din løsning på problemet, hvis du ellers fik det løst. 
Din beskrivelse kunne være en beskrivelse af det problem jeg søger svar på til min Sharan.
Så er du der, hører jeg gerne fra dig.
På forhånd tak
a-o
det var rart hvis folk somme tider skrev når de havde løst deres problem og hvad der evt forårsagede fejlen. så er folk også fri for at blive ved med at svare på det
Det har du ganske ret i, men jeg oplevede at det fremgik af mit indlæg at jeg forsøger at henvende mig direkte til et ældre indlæg der tilsyneladende ikke har med dig at gøre, så jeg beklager at det det støder dig.
nej men sådan var det ikke ment men det var bare ham der havde lavet indlægget kunne jo godt havde skrevet hvad hans fejl var. det var sommetider det kunne vær rart at vide hvad der havde afhjulpet problemet. men held og lykke med at finde din fejl
Annonce
Ja tak det kunne nemlig spare en mængde spørgsmål, for hans problemstilling ligner nøjagtig min, og fejlkoder er ryddet af vejen med div. udskiftninger til ingen verdens nytte udover min tegnebog bliver lettere at bære på 
Hej

Spørger lige lidt for jeg ved ikke hvad du har udskiftet, har du haft kig på dit brændstoffilter? Er turboen slidt, og har du kigget på din EGR ventil, måske EVP sensoren, tit de soder ret meget i EGR ventilen og indsugningsmanifollen, hvis EGR er sodet så giver EVP sensoren falsk information, måske brud på vakuum slangen til EGR ventilen. Glødelampen lyser fordi der er fejl på dieselanlægget inklusiv det jeg har beskrevet, den kan også have sprunget en O-ring i manifollen, men så burde man kunne høre det.
Det er mine bud indtil videre, og fint med mig at bringe ældre tråde op igen, bare folk ville skrive hvad der hjalp dem, så det kunne hjælpe os andre

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Jeg havde en BORA, der kunne køre fint og pludselig forsvandt trækkraften og motoren gik i stå. Fik skiftet filtre og olie første gang. Anden gang ville den ikke starte igen og jeg ventede på vej ass. da jeg tømte batteriet. Booster på og den startede. OK: Nyt batteri.
3 gang, blev jeg så gal, at den nu kører som taxa i mellemøsten. Jeg handler med en teknisk skole og vi kom til at tale om de nye biler og alt det el. Jeg fortalte om min BORA. Jeg kunne have løst fejlen for kr. 70,00. RELÆ NR. 109. Alt er 12 volt undtagen RELÆ 109, det er 9 volt. Og når det går i stykker får det 12 volt. Så har vi balladen.

Tak for indkomne forslag. Nu er det så forsøgt med udskiftning af relæ nr. 109.  det hjalp heller ikke.
Jeg er dog stadig modtagelig for gode forslag.
ØV
 
Men et forslag

Johnny
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis