Motor 'sætter ud' - Passat Diesel

Hejsa,

Jeg har problemer med en VW Passat Diesel, 1999, kørt 360.000. Jeg har en 3-4 gange oplevet, at motoren 'sætter ud' under kørsel. Det opleves sådan, at bilen ikke reagerer på gaspedalen. Selv om motoren kører, sker der ikke noget, når jeg trykker gaspedalen. Motoren kører bare fast på det antal omdrejninger, den har ved tomgang. Samtidig blinker glødelampen.
Hvis jeg slukker/tænder på tændingen, virker motoren igen som den skal, i et par minutter, så gentager det sig.
Jeg har primært oplevet problemet i regnvejr.
Jeg har talt med en mekaniker, var noget i tvivl. Så jeg frygter at skulle bekoste en dyr reparation. 
Er der nogen, der har et bud? enten på bilen :-), eller på problemet...
Hejsa, Jeg har problemer med en VW Passat... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tester på. Det kan være for mange ting til at det kan gå at gætte sig til.


 

Jamen så fortæl os da hvad den melder fejl på. Vi kan jo ikke rådgive hvis vi ingen Info får. Tit hænger fejlkoderne sammen med andre ting end det der står.


 

Den melder ikke flere fejl
De fejl den havde kunne jo give et fingerpeg, men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med de sparsomme oplysninger.

Generelt kan en sådan passat gå i nødprogram hvis luftmassemåler er defekt, for lidt brændstof, ladetryk uden for område og diverse sensorer kan drille. Jeg ville starte med at se alle vakuumslanger efter. Tit er det magnetventilen til turboen der kan drille. Enten pga utætte slanger eller en turbo arm der går for trægt. Kan også være ladetrykssensoren.



 

Annonce
Ja det kan være flere ting. Tjek din el pumpe i tank
Skrevet af makeit på 29 nov 2013 11:02

Ja det kan være flere ting. Tjek din el pumpe i tank


?

René

Hermed en tak til alle jer der har bidraget til dette mysterium.
Jeg har nu kørt adskellige ture og  tilbagelagt en del kilometer uden at mit køretøj har sat ud. Så jeg tillader mig nu at have det håb, at problemet er løst.
Er det tilfældet at alt er vel, så er problemet blevet løst ved at skifte et relæ. Relæ nr. 103 fejlmeldingen her hed noget i retning af "midlertidig fejl ved stel ved gløderørsrelæ (startrelæ. En fejlmelding 3 mekanikere samt en autoelektromek. hos Lukas i Randers alle udtalte sig om at det "på ingen måde kunne være det". Ikke desto mindre har det været ikke vist sig siden jeg udskiftede det relæ. Jeg måtte insistere på at få skiftet det relæ til 350 kr, istedet for hvad sidste mekanikker foreslog "Det kan kun være brændstofpumpen, pris ca 7.500 kr + arbejdsløn). Jeg må sige: Jeres bud har været mere håndgriblige, jeg giver ikke meget for nutidens auto PC-mekanikere (reservedelsudskiftere). Det foreslag jeg indtil løsningen kom, var en løsning der var påpeget  inden alle andre løsningsmodeller blev sat i værk. Det har sammenlagt unødigt kostet ca 2300kr at være specialisternes (de udlærtes) forsøgskanin men endnu engang tak for jeres indsats.
Suk.. Det siger mere om din manglende viden end dine mekanikeres kundskaber. Gløderør får ikke din bil til at sætte ud uanset hvad du tror. Giver allerhøjeste lidt startproblemer.


 

Det er meget muligt, men så er det jo godt der kom en lille fe forbi og fiksede det der ikke kunne være problemet.
Men tak alligevel.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis