hvilken model affugter

Hej

Jeg har brug for en affugter i en fart da jeg har utrolig høj luftfugtughed i garagen (91%) og kan se at loftet er begyndt at give sig, men er sådan en fra harald nyborg til 695 kr god nok eller kan den ikke klare det og i så fald hvad skal jeg gå efter? ved godt man kan leje en men de koster fra 100 kr pr dag og opefter og skal jeg have den stående i en uge eller mere kan det vel snart ligeså godt betale sig at købe en selv?

Mvh. Brian
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sådan en HN affugter, har jeg kørende i mit hobby rum, den fungere udmærket, men er jo ikke så effektiv, som dem man lejer.

Det kræver en vis temperatur i rummet mindst 10 gr +, for at den kan fungere, og gerne højere temperature.
Hvis du vil nedbringe luftfugtigheden, med en affugter, er det vigtigt at rummet er så tæt som muligt.

Mit hobbyrum er meget tæt, og affugteren køre ikke ret meget, men så snart der står åbent ud til det fri går den igang.

Du kan jo også komme langt med at udlufte, dog kommer fugtigheden jo ikke under den udendørs.
mvh jens


 


 

Hej Brian.

Jeg er meget enig i det Jens siger.
Det er vigtigt at du tænker over tilgangen af frisk luft.
Det er også vigtigt at du overvejer:
- Hvor lav en luftfugtighed du vil have - Man kan få maskiner med indbygget hygrostat, der selv starter op.
- Hvor meget strøm bruger maskinerne - Da maskinerne ofte køre når der er behov for det - altså dag og nat, så er det vigtigt at strømforbruget ikke er for højt. Det vil nogle gange betyde at en billigere model, kan blive den dyre i længden!
- Hvor stort er rummet, der skal være affugtes. Jo mindre rum, desto hurtigere effekt.
- Skal maskinen tilsluttes et afløb? Der kan være forskel på om den kan tilsluttes et afløb. Dette kan have betydning, da maskinerne ofte stopper når tanken er fuld. Dertil skal du selvfølgelig også tage højde for tankstørrelsen.
-Hvilken temperatur skal maskinen virke ved? Man kan få maskiner, der kan affugte ned til få varmegrader. Denne kan du bruge ned til +5 grader: http://www.globaltools.dk/maskiner-...-25-l-3641
Derudover skal du også medregne hvor længe du regner med at anvende maskinen. Billigere modeller holder kortere tid i længde. Alt dette skal du selvfølgelig gøre op med prisen for affugteren.

Det skal lige siges, at jeg sælger disse maskiner - så hvis du har yderligere spørgsmål, så er du velkommen til at kontakte mig via: http://www.globaltools.dk

Umiddelbart, så vil jeg anbefale dig denne model: http://www.globaltools.dk/maskiner-...2-ltr-2819 - men det kan også være dén du har set hos HN er tilstrækkelig - det vil jeg lade op til dig at vurdere

Den billige fra HN, har nu også hygrostat, så man kan indstille den, til den luftfugtighed, man måtte ønske, jeg mener faktisk også den kan tilsluttes afløb.

mvh jens

Den billige fra HN fungerer perfekt. har selv brugt den i forbindelse med vandskade og i en fugtig kælder. dem man lejer, blev jeg advaret lidt imod da de er meget kraftige og kan hive fugten for hurtigt ud, dvs træet får skade- sprækker osv..

Med venlig hilsen

Peter Bach
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis