Ny vandhane "knaser"

Jeg har i forbindelse med renovering af badeværelse også fået monteret et nyt armatur (HansGrohe Axor Urqiola), men når man tænder for vandet kommer der en tydelig knasen. Det kan variere meget - nogle gange er der ingen knasen, andre gange knaser det meget og længe, og andre gange knaser det kun lige kort når man tænder for vandet.
  
Jeg har selvfølgelig nævnt det for vvs-installatøren, men han mente bare det måtte være kalk - det tvivler jeg på, eftersom den knasende lyd har været der lige siden starten.
(går ikke ud fra at man kan uploade video i forum?)

Det skal måske tilføjes, at den gamle vandhane ikke havde problemet, men vvs-installatøren har selvfølgelig også ført nye rør og slanger ved renoveringen.

Nogle teorier på den mystiske knasen? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan altså godt være gammel kalk der har løsnet sig i de rør hvor vandtrykket har været lukket af, det får ofte kalken til at løsne sig og der kan gå måneder med det pjat
Knasende vandhaner!

Når jeg læser et sådant indlæg.
Så mindes jeg de gode gamle dage henne i Afrika. Hvor kvinderne tidlig morgen med tomme spande gik 15 km med tomme spande - hen til et sted hvor der var friskt vand at købe.
Henad middagstid kom de tilbage med fyldte vandspande på hovedet, måske med 15 liter i, svarende til 1/3 af deres kropsvægt.

Men de hyggede sig med det - og var fornøjede med at få noget rent vand!!! :o)
Nå, det kunne være jeg selv skulle lukke tråden med et svar - kunne jo være andre havde samme problem.

Det skyldtes simplethen luft i rørene. Den måde rørene her i ejendommen løber på, bevirker at armaturer kan "knase", hvis naboerne ikke er hjemme i længere tid, så der i en periode "mangler" vand i rørene.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis