Regnvandsopsamling.

Jeg har kig på et anlæg til regnvandsopsamling. Der er en stor tank, ca 4 kubikmeter, filtre, pumpe osv. Plus en dims til at sætte i teknikrummet, så vandet kan sendes gennem et seperat rørsystem til vaskemaskine og toiletter plus udendørshanen. Når tanken er tom tages der fra vandværksvandet, så man kommer ikke til at mangle vand i de tilsluttede forbrugere. Alt er godkendt.

Herligheden koster 50-60.000 kr alt inkl. Det vil sige med rørføring i huset osv.

Her kommer så overvejelserne.
Kan man mon regne med at kommunen ikke får den lystige ide at man skal til at betale vandafledningsafgift af det vand man selv indvinder fra anlægget?

Hvor meget vand sparer man med sådan en installation. Altså, hvor meget af ens vandforbrug går i toiletterne, til vaskemaskinen og udendørsvandhanen?

Er der andre betragtninger jeg bør gøre mig?

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg har kig på et anlæg til regnvandsopsamling.... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Husk at regnvandstanken skal nedgraves, for at holde vandet køligt og for at minimere bakteriedannelsen.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for alle indspark i debatten.

Jeg vil lige sige, at anlægget er godkendt i alle detaljer til at måtte tilsluttes til husets toiletter, vaskemaskine, og udendørsvandhane. Kontraventiler osv er indeholdt og godkendte, og der er alle nødvendige filtre. Tanken skal graves ned. Uagtet at tanken er gravet ned vil den være en bakteriebombe om sommeren. Hvis det vand der kommer ned er 20º, så sker der ikke meget med temperaturen. Der vil være gode betingelser for legionella.
Økonomisk kan jeg godt se, at det ikke kommer til at hænge sammen. Så skal man nærmere have to naboer eller lignende med på sangen, så der er nogen at dele investeringen med.

Angående fordelingen af udgifter i samfundet og om at spare for sig selv på bekostning af samfundet, så er jeg da grundliggende af den opfattelse, at alle bør yde deres til fællessskabet. Desværre opfordre lovgivningen ofte ikke til det, leasingbiler, udlandsleasing, nettomålerordning for vedvarende energi osv. Af bitter erfaring har jeg lært, at høj moral har en høj pris. Utak er verdens løn.
Og nu må jeg hellere stoppe med denne betragtning, ellers brænder mit tastatur sammen og LDS serveres løber fuld inden jeg er kommet af med min galde.... Og på LDS er vi ikke politiske....

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Chr. på 10 jan 2012 23:00
Tak for alle indspark i debatten.

Jeg vil lige sige, at anlægget er godkendt i alle detaljer til at måtte tilsluttes til husets toiletter, vaskemaskine, og udendørsvandhane.
Vil stadig gerne advare mod at du kobler udendørshanen på jf. tidligere indlæg! Husk vis du har børn eller lignende rendende rundt om sommeren, så ved de ikke at vandet ikke kan drikkes.

 Certificeret Statiker

Ups, den kom på listen igen ved en fejl.
Jeg har taget din pointe til efterretning.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis