Nabos garage ligger in over min grund ?

Hej alle

Har i forbindelse med mit garageprojekt fundet ud af at min nabo´s garage ligger ca 1 meter inde på min grund ?

Jeg overtog huset for ca 1 år siden, og har først fundet ud af det nu ?

Er dette ikke noget der skal gøres noget ved ? Ikke at jeg vil have at han skal pille hans garage ned, men det gør at når jeg skal til at bygge min nye garage, kommer mit tagudhæng til at slutte ca 10-15 cm fra hans garage, dette kunne måske give problemer med teknisk forvaltning ?

I princippet er hans garage med til at tage ca 15 m2 af min grund, plus at vores hæk står inde på min side af skel og ikke i midten. Så alt i alt er det godt 50m2 der er "overgået" til hans grund?

Hvad ville i gøre i min situation?

Hvis jeg intet gør kan det måske resultere i at jeg ikke kan lave min garage som jeg gerne vil.

Skal jeg forlange at han køber de m2 det drejer sig om?

Eller skal jeg lade som ingenting, og så bare se hvad der sker?

Skal lige sige at hvis jeg havde den ekstra meter, vil vi kunne holde side om side med begge vores biler, dette vil vi ikke kunne nu da det bliver trængt med pladsen? 

MVH C
Hej alle Har i forbindelse med mit... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis din mistanke til at naboens garage ligger inde på din grund, kun skyldes kortet fra Danmarks Arealinformation, ville jeg nok klappe hesten lidt.

Jeg tror ikke at sandsynligheden for at din nabo har nappet en bid af din grund er særligt stor. Når jeg kigger på kortet på forskellige ejendomme, er det påfaldende hvor mange steder skure og tilbygninger krydser skel-linierne....

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis