Sælge lejlighed uden fungerende hoveddør

Hej alle håndværkere derude!

Min svigerinde har netop købt en lejlighed og ved inspektion af lejlighed (Var selv til stede), nævnte ham som arbejdede for andelsforeningen at de ville bygge en ny hoveddør, da den gamle hoveddør er i stykker og ikke kan lukkes.

Nu står der i kontrakten at lejligheden er købt som beset, men vi ved inspektion af lejligheden blev lovet at hoveddøren ville blive lavet inden.

For det første, er der regler omkring at sælge en lejlighed uden fungerende hoveddør som alle kan åbne?
Og hvor står vi juridisk, uden dokumentation, men med ordet på at lejlighedens hoveddør skulle være udbedret?

Hilsen 
Jesper
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har din svigerinde overtaget lejligheden? Hvis ikke er der jo tid til at lave døren.

Prøv at læse vedtægterne for foreningen, her vil det sikkert fremgå, at yderdøre og vinduer vedligeholdes af foreningen mens indvendig vedligeholdelse påhviler andelshaver.

Hvis lejligheden er overtaget skal foreningen kontaktes straks, så fejlen kan udbedres.
Jeg husker stadig dengang en mand var en mand og en bøsse et skydevåben.
Dengang kunne man stole på, hvad folk sagde.

Problemet er, at i jura handler det ikke om, hvad der er blevet sagt, men om, hvad der kan bevises.
Har I ikke aftalen på skrift er I lidt ilde stedt, desværre.
Hvis det er andelsforeningen, der fastsætter prisen på andelen, så bør der fremgå en prisreduktion som kempensation for skader, heruder hoveddøren.
Der bør endvidere fremgå af fraflytningsrapporten, som er lavet ved tidligere ejers fraflytning.
Der er dog nogle inspektører, der kan lokkes langt for et par pilsnere. Desværre.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis