Access-point opsætning???

Jeg er løbet tør for IP-er!!! Tre smartphones, en stationær pc, seks bærbare, en settop-box/hd-optager til TV og to netværksprintere kræver sit!!! 

Den router/kabel-modem en NetGear, vi har fået fra YouSee kan håndtere ni, foruden sig selv, men nu er vi jo oppe på 14-15 stykker!!! Så var det, jeg fik øje på "skrammeldyngen" af gamle pc-stumper: Der lå jo en Dlink DIR-615!!

Foreløbig har jeg givet Dlinken en fast IP-adresse indenfor NetGear-modemets område, og givet den det samme SSID og WPA-PSK som NetGear-modemet.

Der er også en mulighed for at vinge et Access point flueben af i opsætningen på Dlinken, men det er jeg noget loren ved, da den så bliver dynamisk, og jeg ikke kan gå ind og justere, uden først at tjekke IP på NetGear-modemmet.
Ved at køre med permanent IP, håber jeg også den forbliver bundet på NetGear-modemmet

Jeg kan ikke ændre noget på NetGear-modemmet, da det er låst af YouSee.

Er der noget, jeg mangler?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har har koblet Dlinken/access-point til NetGear over to LAN-porte. Det ser ud til at fungere, men lige umiddelbart virker de ting, der koblet på Dlinken til at køre lidt langsomt.

Jeg kan ikke lige finde ud af, om, og hvordan, man kobler firewallen fra i Dlinken, og om det er det, der proppen i ketchup-flasken;-)

Den ene kører på kanal 11, og den anden kanal 6, så der er ingen konflikt

Er du sikker på at routeren er låst?

Hvilken model er det?

/A

 

Skrevet af Albatros på 09 jan 2012 13:36
Er du sikker på at routeren er låst?

Hvilken model er det?

/A

CVG824G

Det er sådan en standard-router fra YouSee, med låst netværksnavn og WPA-PSK

Hmm. Har du prøvet at spørge YouSee om det kan ændres?
Umiddelbart vil jeg fraråde dig at køre med samme SSID og WPA nøgle på de to AP'er når du ikke har en central godkendelsesenhed. Det der kan ske er at en PC forbinder til begge AP'ere samtidigt så du får lavet en sløjfe på di netværk. Det vil nedsætte hastigheden voldsomt meget.
Så sæt du hellere din Dlink op på den kanal du har valgt og så giv den et andet SSID og brug en anden WPA-nøgle. Så kan du vælge på det enkelte apparat hviket AP du vil køre igennem.

Personligt ville jeg nok undersøge om ikke man kan slå det trådløse helt fra i YouSee modemet og så bruge et andet accesspoint istedet.

/A

 

Annonce
Har ikke undersøgt noget med YouSee-modemmet. Men forløbig kører det meget godt, omend min søns PS3 har noget besvær med at komme på nettet.

Grunden til, at jeg kører med samme SSID er, at jeg gerne vil have mulighed for at kunne prrinte fra alle computere til netværks-printerne.

Jeg har nu skilt de to AP-ad, så de står 10 m fra hinanden. Ser lige, hvordan dét så går ;-)
Man kan udvide mængden af ip-adresser, yousee routeren/modemmet tilbyder:

Du kan ændre i routerens indstillinger og sætte den til at kunne sende flere ip adresser ud af gangen end bare 9.
Du skal starte med at logge ind på netgear interface, åbne en browser og skrive i adressefeltet: 192.168.0.1
Brugernavn: admin
Adgangskode: password
Vælg derefter LAN IP under Advanced og der har du en starting ip og en ending ip.
Tryk til sidst apply.

I øvrigt kørte min dlink dir-615 ad pommeren til. HVIS det er en dir-615, version d1, d2, d3, kan den opgraderes med en ny softvare, version 4.10. Den gør klart routeren mere stabil. Se link:

http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Page&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLTechNews&cid=1197318958953&p=1197318958953&packedargs=locale%3D1195806935729%26year%3D2007&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis