Hjælp til gammel stenhøj autolift..

Jeg søger hjælp til en gammel 2 søjlet autolift fra stenhøj.
jeg skal bruge hjælp med et el diagram til tilslutning a strøm. For vedkomne der har pillet den ned har klippet samtlige ledninger helt inde ved div. stopkontakter, følere, motor og op og nedbetjening.
Jeg ved desværre ikke meget andet en det der står på typetavlen..
det er
Model 820
Årgang 1972
Den er to søjlet med spindel system og har så vidt jeg kan se ikke det store sikkerheds system der er en stop kontakt i top og bund og en til kablet/kæden til tårn 2 så de kører ens op og ned.. så er der jo selvfølgelig en kontakt til op og ned og det er umidbart hvad der er..
har prøvet at søge på stenhøjs egen hjemme side op en masse andre men ingen held.. for det er kun nyere modeller der forefindes diagrammer til så håber der er en herinde der kan hjælpe..
på forhånd tak...
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tage fat i Stenhøj, de plejer at være fantastisk hjælpsome.
Jeg har fået gratis hjælp, fra Stenhøj et par gange

mvh jens
indtil videre tak for hjælpen. det vil jeg lige prøve..!
mvh hauser35
Skulle du ikke få hjælp hos Stenhøj eller Arnes Lift og Kompressorservice i Slagelse, vil jeg gerne prøve at lave et diagram til dig.

fase
Hej S.Fabrin .Da jeg lige har set den tråd der startet ,
jeg har nemlig samme problem så du må gerne lægge et diagram op ,for det kunne jeg godt bruge
mvh claus 
Annonce
Velkommen på lds.
Tråden er fra 2012 men Fabrin er da i den grad stadig aktiv.
En måde at komme videre er at se på længden af de kabler der er klippet, og på den måde identificere hvor de kommer fra. Det er faktisk ikke så dårlig metode at klippe kabler lige uden for styretavle f.eks. så kan man med det samme hvilke farver der skal i hvilke klemmer. Det har da lykkedes for mig med meget indviklede maskiner, som er pillet ned i udlandet. Betingelsen er naturligvis at der er mærket lidt op så man kan se sammenhængen.
Er der klippet ved diverse stop, så kan man sikkert se på længden og lednings antal hvor de hører hjemme. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, jeg er lidt aktiv endnu, men jeg er lidt uenig med min computer, hvor programmet til tegning af diagrammer er på, så det varer lige lidt. Er det OK.

fase
Hvis du ikke har fået forbundet din lift, så er her diagrammet. Der er ingen gensidig spærring, så lad være med at trykke på op og ned samtidig. Der går en sikring. Faktisk skyder jeg også Kim Andeasen et eksemplar, undskyld Kim.

fase
En lille rettelse / tilføjelse
S6 hedder sikkert " stop nedad "
Og du undgår risiko for at springe sikringer ved at have den gensidige spærring. Du anbringer en bryde fra modsatte kontaktor i hver kreds.
Altså en brydekontakt der hedder K2 "ned" under S5 samt en bryde kontakt der hedder K1 "op" under S6. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis