Flowproblemer i gulvvarmeshunt..

Hejsa..
(Det er muligt, at denne tråd er blevet oprettet en gang, af mig, men efter oprettelse er den forsvundet..
Derfor opretter jeg den igen...)

Jeg har et problem med en gulvvarmeshunt.

Shunten er placeret på førstesalen i mit hus, og er koblet op på det eksisterende varmeanlæg som er placeret i kælderen.
Opkoblingen er mellem fyret og den eksisterende cirkulationspumpe, der, som skrevet, er placeret i kælderen.

-Jeg har åbnet fuld for fremløbstemperaturen på termostaten til venstre.
-Jeg har åbnet fuld for hver enkelt kreds.
-Der er luftet ud.
-Der er tryk på systemet (to bar)
-Jeg har prøvet at skrue flowmålerne/regulatorerne helt i bund og op.

Uanset ovenstående, står flowmålerne på 0, og jeg kan mærke rørene til fremløb er varme, og jeg kan mærke at den nederste manifold er varm, og returløbet er varmt.
Men der kommer altså ikke varme ud i de enkelte kredse..

Er der nogen der har bare en lille ide om, hvad dette kan skyldes, og vigtigst, hvad der eventuelt kan være løsningen?

I kan se billeder af shunten herunder...

På forhånd mange tak...

-Jeg er IKKE uddannet håndværker.. ALT er derfor skrevet med forbehold for ALT..

Hejsa.. (Det er muligt, at denne tråd er blevet... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej med Jer alle.

Gulvvarmen kører helt fint nu.
Jeg lavede den "udblæsnming som Erik P, foreslog, og der kom en del luft ud igen.
Jeg troede ikke sådan et system ville være fire dage om at "normalisere" sig. Da jeg oprettede tråden, var installationen et døgn gammel.
J
eg kan dog fortsat godt se en ide i, at sætte en strengregulering ind i kælderen, som Helja skriver. Den eneste form for strengregulering jeg har set hos VVS'ere koster dog ca 450 kr, hvilket er noget prebret..
er der nogen der har et bud på, om man ikke bare kan sætte en normal reguleringshan på, og et manometer bagefter?
Det burde da give det samme?

Men tusind tak for alle Jeres indlæg, det er super der er nogen der gider hjælpe os GDS-novicer..

-Jeg er IKKE uddannet håndværker.. ALT er derfor skrevet med forbehold for ALT..

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis