Opmåling af køkken. Hvordan?

Følg tråden
Diezel
Diezel
Postnr: 2500
Diezel Diezel
Hej alle LDS'ere

Jeg skal til at nedrive et gammelt køkken og have et nyt opsat, men jeg har googlet mig lidt frem og kan ikke finde frem til hvordan man opmåler et køkken?

Jeg ved selvfølgelig godt at det gøres med målebånd eller lignende, men er der noget jeg skal være opmærksom på? Der er intet vindue eller døre i vejen for køkkenet

// www.my1337.com //

Håndværkeren
Håndværkeren
Postnr: 0000
Håndværkeren Håndværkeren
Hvad skal du bruge de mål til ?
Alle kan jo måle hvor mange m2. der er, så hvad er formålet ?
hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Håndværker altså!
Formålet er naturligvis at køkkenet skal ombygges til flykøkken.
Og spørger skal være sikker på at det kan være i flyet!
Hvor dumt kan man egentlig spørge!
hpox
hpox
Postnr: 8250
hpox hpox
Hvis du er lidt smart, Diezel, så tilkalder du et køkkenfirma og beder dem give dig et forslag.
Til køkkentype, indretning, antal og størrelse af elementer, pris osv.
For at gøre det er en opmåling af geografien nødvendig.
(Som du efterfølgende arbejder videre på)

Om der findes elektronisk grej ved jeg ikke, men hvad er der galt med et målebånd og en blyant.

Derimod er der ofte fejl eller mangler ved de opmålinger der foretages - osse af køkkenfirmaerne.
Så rettidig omhu ved opmålingen skal der til. El-kontakter, vand og afløbsinstallationer og andet der har betydning for designet indmåles. Endvidere kontrolleres om hjørner er i vinkel og evt. om modstående vægge er parallelle.
Et check på gulvets vandrethed er osse godt.
JensHolm
JensHolm
Postnr: 7400
JensHolm JensHolm
Lav en skitse af rummet - marker døre og vinduer og vandtilslutning og afløb.. - og evt. stikkontakter..
vær opmærksom på højder og fribredder - hellere ét mål for meget end et for lidt..

Mange køkkenfirmaer tilbyder at komme ud og lave opmåling, meen hvis du vil lege lidt selv er det altid godt at have målene selv. Køkkenfirmaerne holder gerne på informationerne og tager sig betaling for opmåling hvis man ikke køber køkken hos dem..

mvh jens
JensHolm
JensHolm
Postnr: 7400
JensHolm JensHolm
pS Bosh har et lille godt måleapparat - men tommestok kan sagtens bruges ;D
dan yh
dan yh
Postnr: 9620
dan yh dan yh
Tror ikea's hjemmeside har en elektronisk tegningsmodul på deres side, men er ikke helt sikker.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.