lave uudnyttet loft om?

Jeg har leget og kun leget med tanken

Vi har et rimelig stort loftrum, som hvis man ville, kunne laves om til beboelse, selvfølgelig med en del arbejde osv.
Er der nogen som kender lidt til reglerne, er en sådan ombygning noget man bare må lave, eller skal der søges om tilladelse?
Vil de KVM komme med på BBR eller er det mere bonus? det kan jo også have noget at sige i forbindelse med et salg engang.

Det er bare for at få en ide så jeg kan overveje om det er noget jeg skal lege videre med.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal søge om tilladelse til at forøge boligarealet, og de samlede kvm efter forøgelse skal så være inden for den max størrelse der står i lokalplanen.
det kommer med på BBR som alt andet du laver ved huset.
Det kommer end på hvad der stå i bbr. Er tagetagen registreret som udnyttelig kræves der ikke byggetilladelse. Hvis den ikke er registreret så skal du have en byggetilladelse, Du behøver ikke lave varmetabsberegninger men redegørelse for U-værdier. Hvis brug for en erfaren rådgiver i forbindelse med evt. myndighedsprojekt må du kontakte mig.
Jeg går og pusler med samme tanker, mit kan dog kun blive til hems pga loft højden. Denne artikel syntes jeg er ret god;

http://www.bolius.dk/alt-om/tagetage-ny-1-sal/artikel/love-og-regler-om-at-inddrage-loftet-til-beboelse/

Hilsen Eva

Kvinde i eget hus.......
Når man skal beregne arealet for tagetagen, er det kun det areal, hvor der er mindst 1,5 m fra gulvet og op til oversiden af tagbeklædningen, som skal regnes med i beregningen.
men læs mere om at udnytte tagetage på boligejer.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis