Fast rente på 3,5%

Hej jeg har 5% fastforrentet lån og overvejer at skifte til det nye 3,5% lån.

Er der nogle der vil komme med fordele / ulemper ved at skifte, eller generel info omkring omlægning.

mit lån er pt på 1.370.000,00 kr.  

på forhånd tak :-)

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan formentlig spare mere end 1.000 kr. pr. måned efter skat.

Gå ind på hjemmesiden fra din Kreditforening og lav en omlægningsberegning. Så vil du få et godt grundlag at beslutte dig på. Du kan også bestille en beregning fra kreditforeningen, men så er der et gebyr.

Du skal overveje om du tror renten falder yderligere i den nærmeste fremtid og derfor vente. Men det er jo en trossag.

Ulempe ved omlægning kan være at de nye 3,5%s lån måske bliver så små serier, at det kan blive dyrt at indfri dem igen ved f.eks. ejerskifte eller anden årsag, til at du vil indfri lånet igen.
jeg var så heldig at få renten til 4 procent, mit lån er på 1,3 mio

jeg vil ikke lægge det om, om den så faldt til 3 procent.
hvilkent den højst sandsynligt ikke gør.

vær du glad for dine 5 procent, det er jo ikke 8 procent. som den var i 06.

mvh

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Spørg din bankmand om et overslag på konverteringen. Og husk, at en bankrådgiver er BANKENS MAND, der sælger bankens produkter. Bed ham om et tilbud.

Besparelsen er på ca 200 kr pr mille.
3,5% vil falde mere i kurs end 5% ved stigende rente, hvilket vil gøre det billigere at indløse ved salg. Stiger renten, så falder huspriserne, men hvis kursen på dine oblogationer også falder, så bliver de billigere at indløse. Det er det der menes, når manvtaler om at sikre friværdien.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hvis i kan nøjes med et 15 års lån, så kan de nu fåes med en fast rente på 3 %
Tilmed til en atraktiv købskurs.

Har man et 5-7% lån er det jo typisk dyrt at indfri, da det jo er en god forretning for indehaveren af oblikationen.

Hvis man pr automatik laver det nue lån til et 30 års lån, forlænger man jo også sin tilbagebetalingstid, så den samlede besparelse er ikke så stor, når man ser på hele forløbet, af tilbagebetalinge.
(hvis man eks har 25 år tilbage, og så laver et nyt 30 års lån)
mvh jens

Med mindre det er en stående obligation, og det er det ikke på normale kreditforeningslån, så kan obligationen indløses til pari (kurs 100). Surt for den, der sidder med en god obligation og håber at tjene de 5-6-7-8 % rente, men det er vilkårene for obligationsejerne.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Tak for info gutter!!
Min kredit mand, som er ansat hos RD her i postnmmer 4000, fortalte da jeg lagde om fra ca. 13 års resttid 5% -> 3% løbetid 10 år (steg 106 kr. om måneden), at jeg sagtens kunne få en løbetid på eks. 8 år istedet for 10, så det kan lade sig gøre at skrue ned for løbetiden vil jeg tro.

Man skal passe på med disse lån fra kreditselskaberne, de lever af bidraget, og kan de se at der kan tikke bidrag ind i 30 år, så fortæller de jo ikke om kortere lånetider, med mindre man spørger ind til det. Mit første lån / min første rådgiver, hun fortalte at stod det til hende blev 30 årige lån afskaffet, det måtte hun ikke sige officielt (det var i 1999 hvor husene ikke havde taget himmelflugt endnu, de fleste kunne være med på en hushandel.).

Prøv at spørge ham om lånets månedlig afdrag, hvis du fortsætter med den samme rest løbetid som du har idag. Det har en del at sige mht. renters rente, selvom renten er lav. Du kunne også se om 20 årgie lån er åbne, og se hvad regnestykket så er.

Jeg for knubber af at alt focus altid er på 30 års. lån, fortæl dog for søren dog også om kortere løbetider, og her tænker jeg ikke kun på tv reklamer. Disse eksperter i finans er også lidt for stille.

Nogen siger, det er nu du skal leve livet, når du har små børn osv. Men her på matriklen er det ikke så meget de 7300 kr. jeg smider efter lånet pr. måned der koster, det er alt det andet man ikke kan skrue ned for, og som man slet ikke kan kontrollere.
Jeg kan bare godt lide at se der er en ende på nogen af udgifterne (= kortere løbetider).
Set i bagspejlet skulle jeg have taget et flex lån. Vil tro at regnestykket i sidste ende bliver det samme som hvis jeg havde haft sådan et lån + ca. 300.000 (renter + udgifter til de 2 låneomlægninger). Alle disse penge bare for at betale en skide million tilbage.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Lige precis.

Jeg tog også et 15 års lån til 3%, det er faktisk ikke så meget dyere end et 30 årig.

Og at tage 10 års afdragsfrihed, er i mine øjne vanvitigt, med med mindre afdragsfriheden bruges til at afbetale på et dyrt banklån el.
mvh jens



 


 

jeg har selv 10 års afdragsfrihed.... til 5 % Jeg har nu efter 4 år renoveret huset og har samtidig sparet penge op ved siden af, efter planen når min opsparing at udligne mit banklån i dette år. dvs et "forspring" på 6 år :-)
jeg har selv 10 års afdragsfrihed.... til 5 % Jeg har nu efter 4 år renoveret huset og har samtidig sparet penge op ved siden af, efter planen når min opsparing at udligne mit banklån i dette år. dvs et "forspring" på 6 år :-)
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis