Min kredit mand, som er ansat hos RD her i postnmmer 4000, fortalte da jeg lagde om fra ca. 13 års resttid 5% -> 3% løbetid 10 år (steg 106 kr. om måneden), at jeg sagtens kunne få en løbetid på eks. 8 år istedet for 10, så det kan lade sig gøre at skrue ned for løbetiden vil jeg tro.
Man skal passe på med disse lån fra kreditselskaberne, de lever af bidraget, og kan de se at der kan tikke bidrag ind i 30 år, så fortæller de jo ikke om kortere lånetider, med mindre man spørger ind til det. Mit første lån / min første rådgiver, hun fortalte at stod det til hende blev 30 årige lån afskaffet, det måtte hun ikke sige officielt (det var i 1999 hvor husene ikke havde taget himmelflugt endnu, de fleste kunne være med på en hushandel.).
Prøv at spørge ham om lånets månedlig afdrag, hvis du fortsætter med den samme rest løbetid som du har idag. Det har en del at sige mht. renters rente, selvom renten er lav. Du kunne også se om 20 årgie lån er åbne, og se hvad regnestykket så er.
Jeg for knubber af at alt focus altid er på 30 års. lån, fortæl dog for søren dog også om kortere løbetider, og her tænker jeg ikke kun på tv reklamer. Disse eksperter i finans er også lidt for stille.
Nogen siger, det er nu du skal leve livet, når du har små børn osv. Men her på matriklen er det ikke så meget de 7300 kr. jeg smider efter lånet pr. måned der koster, det er alt det andet man ikke kan skrue ned for, og som man slet ikke kan kontrollere.
Jeg kan bare godt lide at se der er en ende på nogen af udgifterne (= kortere løbetider).
Set i bagspejlet skulle jeg have taget et flex lån. Vil tro at regnestykket i sidste ende bliver det samme som hvis jeg havde haft sådan et lån + ca. 300.000 (renter + udgifter til de 2 låneomlægninger). Alle disse penge bare for at betale en skide million tilbage.