Gulvlakken er svær at styre

Hej
jeg er ved at lakere gulvtrin,med Junckers vandbaserede ekstra slidstærke højglans diamant tilsatte gulvlak. Lakken er som tynd a-38 og er ikke til at få pæn glat.
Jeg har slebet den gamle lak af og dørtrinnene er af noget hårdt fyr af en slags.
På dåsen står at man skal give tre til fire lag, men det bliver det altså ikke kønnere af.
Skal jeg mon fortynde lakken de første to lag? Jeg har prøvet både med pensel og rulle,- lige grimt bliver det. Lakken er ny.
Er her en gulvmaler tilstede? Eller bare en, som har løsningen, så bliver mit humør en hel del bedre.
Mvh
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej jeg kender ikke junkers lak, er den vandbaseret?

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Ja den er vandbaseret, mælkehvid indtil den tørrer.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

bruger du en kort håret rulle

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Jeg har brugt den samme og den var tip top, måske der er en fejl på den dåse du har fået???
husk du skal bruge en kort håret rulle?

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Ja, jeg bruger korthåret rulle.
Og ja, jeg tror også, der er noget galt med dåsen, der var en tynd hinde på lakken da jeg åbnede den,-kom jeg lige i tanke om....

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også