Problemer med TV signal i soveværelset.

Hej. Er lige flyttet hvor vi får TV signal uden problemer i stue (hvor der er gennemgangsdåse med ind- og udgangskabler) og kontor (med slutdåse). Men i soveværelset er der ingen signal i stikket - hverken analog eller digital - selv om TV'et virker i de andre rum. Forbindelsen ser fint ud inde i dåsen, men det er en gennemgangsdåse (263C) med kun indgangskabel (i den rigtige retning). Jeg ved ikke hvordan signalet kommer ind og rundt i huset.

Kan det, at man har placeret en gennemgangsdåse uden udgangskablet i soveværelset betyde, at der slet ingen signal er? Skal jeg prøve at skifte ud med en slutdåse eller er der andre forslag?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som en fejl et sted på kablet - hvis det da overhoved er forbundet i den anden ende. Du kan prøve at sætte slutdåsen fra kontoret på, men det hjælper næppe. (hvis det virker, kan du montere en termineringsmodstand i stedet for at skifte dåsen)

Du bliver nok nødt til at finde ud af, hvor dit signal kommer fra. Da du både har analogt og digitalt signal, går jeg ud fra, at du er forbundet til en fællesantenne af en slags. Denne må komme ind i huset et sted, hvor den bliver fordelt til de 2 stregne du har. Er soveværelset koblet til på dette sted?
Ja, du har sikkert ret

Signalet er fra YouSee. Der er ikke fællesantenne eller antenne på taget. Det ser ud til, at signalet kommer ind til stuen, hvorefter den forsvinder ind i væggen og nok oppe på loftrummet. Det er ikke helt nemt at komme op i loftrummet (der er en åbning i den anden ende af taget fra stuen), men problemet er måske i fordeleren deroppe. De tidligere ejere siger at de ikke har prøvet at bruge stikket i soveværelset, men at de mente at det skulle virke, da det blev gjort af el-manden samtidig med det andet. Hmmm.

Vi ender nok ved at kalde en teknikker for at se om den anden ende af kablet sidder korrekt.

Tak for svaret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis