Der samles vand ved badekaret

Hej

Jeg har et problem med at der samles vand mellem badekaret og muren. Det samler sig på den ene langside om mod muren og en kort side op mod muren. Mellem badekaret og muren er der 10 cm filiser som ligger vandret, og der er her at vandet samler sig.

Tænkte om der var nogen som havde et forslag til hvad jeg kunne gøre ved det, så jeg var fri for at tørre op hver gang man har brugt bruseren. 

På muren er der også fliser, så om man kunne lave en overgang fra væggen og ned til badekarret, som sættes fast med silikone?

Må gerne være en billig og simpel løsning. Har været ingen på garants hjemmeside og se på noget vådrumssikring, men jeg vil ikke til at fjerne fliserne for at lave det om 

Har et billede af situationen, men kan ikke lægge det op, så håber der er forklaret ok.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er altså ret almindeligt at man aftørre fliser når man har været i bad, ellers vil der samle sig kalk rester og det vil blive temlig grimt at se på med tiden.
Der findes så vidt jeg ved ingen nemme løsninger på det, og det tager jo ikke mange øjeblikke lige at tørre op efter sig
En slags løsning kan være et bruseforhæng mere.
På samme måde som du måske har et bruseforhæng ud mod rummet kan du hænge et op langs væggen.

Til små baderum findes bruseforhæng og stænger der danner 4 sider eller en cirkel - under bruseren. Har jeg set engang.

Men den nemme løsning er vel en 10-15 cm bred gummiskraber - som til biler - hvormed du lige giver kanten en omgang pr brusesession.
Har prøvet med et ekstra badeforhæng, men når det så bliver vådt og hænger op af væggen, så løber vandet igennem.

Problemet er at det vand som bliver liggende rundt om badekarret, er det eneste vand som ikke når ned på gulvet

- så gider ikke vaske gulvet hver gang jeg skal i bad, derfor denne "løsning"

Har nu prøvet at købe en rest linoleumsgulv  som jeg har sat fast på væg og badekar med dobbeltklæbende tape, og sluttet af med at tætte det med silikone hele vejen rundt. Så nu løber vandet fra væggen ned i badekarret og ikke mellem væggen og badekarret  

Håber det holder!


Den løsning skal nok vække jubel i boligdesignkredse. :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis