Vinduer med fejl -betaling

Hej 
Jeg har fået lavet nogle vinduer på specielle mål.  Leverandøren lovede mig levering på 6 uger. Efter 8-9 uger fik jeg vinduerne, de var ikke vildt nøjagtige og over en 1/3 af dem var helt ubrugelige. 
Efter lidt snak frem og tilbage anerkendte leverandøren sit ansvar og bestilte nye vinduer. De overholdt heller ikke den lovede leveringstid denne gang, men de holdt dog de aftalte mål da de endelig kom frem.
I alt tog leveringen 18 uger i stedet for de aftalte 6 uger. 

Mit spørgsmål er så om det ikke vil være rimeligt at vindues leverandøren giver et nedslag i prisen for alt det besvær det selvfølgelig har givet mig.
Jeg har foreslået at han giver mig 25% afslag, men han kræver det fulde beløb. 
Har I erfaringer fra lignende sager?

Mvh Lars

Mbj.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Da leverandøren har "udbedret" skaden og i ikke har lavet anden aftale da de satte nr. 2 produktion igang, tvivler jeg stærkt på du har videre "ret" til anden kompensation. Leverandøren kunne dog godt lave et afslag pga. den dårlige leverings-service/tid, men 25% er nok lige højt nok sat.

Hvis jeg var dig ville jeg nok snare gå efter 10-15%

(må dog sige jeg ikke har erfaring med lignende sager)

Hvilket fabrikat vinduer drejer det sig om?

Det er nok svært, at få rabat, pga. den lange og besværlige leveringstid, især hvis du har betalt.

Hvis du mangler flere vinduer, vil det nok være nemmere at få leveret et extra vindue u/b

mvh jens

Nemlig Grand old man!

Men bortset fra det så kan spørgeren ikke få nedslag - fordi han ikke har lidt noget tab.

Og endeligt er det jo spørger selv der har skabt besværet - ved ikke at godtage den første leverance fuldt ud. Hø-hø.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis