Siemens Auto 3in1 ( Opvaskemaskisne)Hvor finder jeg bundkaret?

Modellen er en Siemens Auto 3in1 og jeg har skilt så meget ad i bunden som jeg kunne men er i tvivl om jeg skal bruge kræfter for at hive den sidste store del ud eller om jeg er på rette vej når jeg leder efter bundkaret. Det er fyldt og jeg skal have det tømt/renset.

Jeg har hårdt brug for hjælp hvis jeg ikke skal ende med at vaske op i hånden :-)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ingen hjælp at hente? :-(

Kh

Charlotte
Jo Akselj, den er god nok. Grunden er at, der på opvaskemaskiner med aquastop, sidder en føler i bunden, som registrerer en evt. utæthed på slangen til vandtilførsel. Så hvis der er vand i bundkaret, lukker magnetventilen for vandtilførslen og maskinen stopper.

fase
OK. Jeg tænkte på et bundkar der var en del af det normale vandsystem. Hvis der er vand i et overløbsbundkar må der være en fejl på maskinen som alligevel skal repareres.
Hej Drenge
SÅ langt var jeg også selv nået :-) Problemet jeg står med er at jeg ikke ved hvordan jeg kommer til det så jeg kan fjerne overskydende vand eller fixe flyderen. Skal man ind fra bagsiden (den er installeret som modul), jeg vil helst skrue så lidt fra hinanden som muligt.

Kh

Charlotte :-)
Annonce

Du kunne jo prøve at følge den korrugerede slange, som er udenom slangen til vandpåfyldning. Der, hvor den går ind i maskinen, befinder bundkarret sig. Det er det nærmeste, jeg kan komme til et råd, som du sandsynligvis ikke kan bruge til ret meget. Men prøv at starte der.

Det er helt sikkert, at jo flere gange du vasker op i hånden, jo mere kreativ bliver du med hensyn til at finde en løsning

 


fase
"bundkaret" er bare bunden af vaskemaskinen i de fleste
enten er der vand der, eller er svømmeren i stykker,
tit er den af flamingo

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis